کد خبر: ۷۴۹۰۹۹
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱

۳ راه ساده و طبیعی برای کاهش فشار خون

اگر فشار خون بالا دارید، می‌توانید با غذایی سالم و با سه نوع ورزش به طور طبیعی آن را کاهش دهید.
۳ راه ساده و طبیعی برای کاهش فشار خون
آفتاب‌‌نیوز :

با گذشت زمان فشار خون بالا به رگ‌ها آسیب می‌رساند و ممکن است به بیماری‌های قلبی-عروقی منجر شود. اما شما می‌توانید علاوه بر مصرف دارو و در پیش گرفتن سبک زندگی سالم، ورزش کنید و تأثیر مثبتی بر چگونگی فشار خون خود بگذارید.

متخصصان متناسب با اندازه فشار خون، ورزش‌های متفاوتی را توصیه می‌کنند که تاثیر مثبت آن بر کاهش فشار خون تا ۲۴ ساعت باقی می‌ماند.

طبق گزارش مجله "فوکوس"، تقریبا از هر سه شهروند آلمان یک نفر از فشار خون رنج می‌برد. فشار خون بالا عامل اصلی اکثر بیماری‌های قلبی-عروقی در این کشور به حساب می‌آید، در حالی که می‌توان با یک رژیم غذایی سالم و ورزش‌های ساده به طور طبیعی فشار خون را کاهش داد.

در این گزارش به افرادی که فشار خونشان بالاتر از ۱۴۰ روی ۹۰ است توصیه شده که از ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی، دویدن یا شنا به مدت ۳۰ دقیقه در پنج تا هفت روز در هفته بهره‌مند شوند.

به گفته پزشکان، تأثیر این ورزش‌ها بر کاهش فشار خون به اندازه تأثیر داروها و حتی بیش‌تر از آن‌هاست.

اگر فشار خون شما بین ۱۳۰ روی ۸۵ یا ۱۳۹ روی ۸۹ باشد باید بیشتر روی تمرین‌های ورزشی قدرتی تمرکز کنید، مانند ورزش با وزنه، تمرین‌های زانو، شنای سوئدی (پوش آپ)، پرش متناوب به چپ و راست و "برپی" (یکی از کاربردی‌ترین تمرین‌های ورزشی که فواید فراوانی دارد).

اما طبق توصیه پزشکان، افرادی که مثلا به دلیل سابقه خانوادگی خطر ابتلا به فشار خون بالا را دارند بهتر است تمرینات مقاومتی ایزومتریک انجام دهند.

بنابر گزارش دویچه وله، ورزش‌های ایزومتریک شامل تمریناتی می‌شود که در آن‌ها عضلات بدون این که حرکتی انجام شود منقبض می‌شوند، مانند اعمال نیرو علیه یک مقاومت ثابت مثل دیوار و تخته که در حین انجام آن، طول عضله ثابت می‌ماند اما حداکثر انقباض در آن انجام می‌شود.

به گفته محققان، تاثیر این تمرینات منظم ورزشی بر کاهش فشار خون حدود ۲۴ ساعت باقی می‌ماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین