کد خبر: ۷۴۹۱۳۷
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵

تسلا بهترین سهام سال ۲۰۲۲ است؟

صنعت خودروهای الکتریکی قابلیت‌های بیشتری نسبت به گذشته دارد و تسلا اکنون یکی از بزرگترین بخش‌های شاخص اس‌اندپی‌۵۰۰ شده و سال ۲۰۲۲ ممکن است سال بزرگ دیگری برای تجارت تسلا باشد.
تسلا بهترین سهام سال ۲۰۲۲ است؟
آفتاب‌‌نیوز :

 شرکت خودروسازی تسلا و صنعت خودروهای الکتریکی همچنان در کانون توجه قرار گرفتند زیرا سرمایه‌گذاران در حال رشد به صنایعی با فناوری تغییر الگو و چشم‌اندازهای بلندمدت توجه دارند.

به گزارش فول، تسلا به دلیل شکست و یا هدایت بازار در موفقیت‌های جدید شهرت پیدا کرده است اما دلایلی برای امکان ادامه این روند یا عدم آن وجود خواهد داشت.

امروزه، تسلا پنجمین زیرمجموعه بزرگ اس‌اندپی‌ است اما نه به این دلیل که سایر بخش‌ها بهتر از تسلا عمل کرده‌اند بلکه بیشتر به این دلیل است که سهام‌های فناوری در کل، سهم بازار بیشتری در مقایسه با سایر صنایع به دست آورده‌اند.

در چند سال گذشته عملکرد شرکت‌های برتر مانند اپل، مایکروسافت، آلفابت، تسلا و انویدیا به پیشرفت‌های مهمی در اس‌اندپی‌۵۰۰ کمک کرده است. تسلا برای ماندن در اولویت خودروهای الکتریکی باید به رشد خود در زمینه برتری ادامه دهد و در عین حال سودآوری خود را بهبود بخشد همچنین برای انتقال خودروهای سواری به خودروهای برقی نیاز به حمایت اقتصادی و زیست‌محیطی مستمر دارد.

تسلا تنها بخش سهام اس‌اندپی ۵۰۰ با بهترین عملکرد در سال ۲۰۲۰ بود اما با رشد تسلا، عملکرد بهتر آن سخت‌تر خواهد شد. سهام تسلا تنها در سال ۲۰۲۰ بیش از هفت برابر شد و اگر این روند ادامه پیدا می‌کرد ارزش بازار بزرگتری نسبت به مجموع اپل و مایکروسافت داشت.

سهام تسلا در سال ۲۰۲۱ عملکرد عالی دیگری داشت و حدود ۵۰ درصد رشد کرد و این پس از افزایش ۷۴۰ درصدی سال ۲۰۲۰ بود بنابراین منطقی است که این روند می‌تواند در سال ۲۰۲۲ ادامه یابد.

انتظار می‌رود تسلا تولید خودرو و محصولات الکتریکی را در دو کارخانه جدید در سال ۲۰۲۲ آغاز کند و تقاضای بازار خودروهای برقی به تازگی افزایش یافته است و تحویل خودرو سال ۲۰۲۱ این شرکت افزایش ۸۷.۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ داشت و زمانی که نتایج کامل را گزارش دهد درآمد سال ۲۰۲۱ این شرکت بیش از ۵۰ هزار دلار خواهد بود.

سال ۲۰۲۲ برای اولین بار، شامل رقابت واقعی خواهد شد و خودروسازانی ازجمله جنرال موتورز، فورد و فولکس واگن خودروهای الکتریکی جدیدی را عرضه خواهند کرد و برخی نیز خودروهای طراحی می‌کنند که رقیب تسلا خواهند بود.

تجارت تسلا در سال ۲۰۲۲ به رونق ادامه خواهد داد اما تسلا می‌تواند نقشی کلیدی در آینده حمل‌ونقل و انرژی‌های تجدیدپذیر ایفا کند به گونه‌ای که در حال حاضر تصور آن دشوار است و به همین دلیل سرمایه‌گذاران سهام تسلا را به‌عنوان گزینه برتر در سبد سهام خودروهای الکتریکی در نظر خواهند گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین