کد خبر: ۷۴۹۱۵۹
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

ایرانی‌ها ۱۰ هزار مسکن در ترکیه خریدند

بر اساس آمار رسمی ترکیه، در سال ۲۰۲۱ میلادی حدود یک میلیون و ۴۹۲ هزار مسکن در این کشور فروخته شده است.
ایرانی‌ها ۱۰ هزار مسکن در ترکیه خریدند
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس اعلام مرکز آمار ترکیه در سال گذشته میلادی (۲۰۲۱) یک میلیون و ۴۹۱ هزار و ۸۵۶ واحد مسکن فروخته شده که در مقایسه با یک میلیون و ۴۹۹ هزار و ۳۱۶ واحد سال ۲۰۲۰ میلادی حدود نیم درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بیشترین تقاضا برای خرید مسکن در سال گذشته میلادی مربوط به شهر استانبول است. این شهر ۱۸.۵ درصد کل فروش مسکن ترکیه را به خود اختصاص داده است. به‌عبارت دیگر در سال ۲۰۲۱ میلادی ۲۷۶ هزار و ۲۲۳ مسکن در استانبول فروخته شده است. پس از این شهر، آنکا با ۱۴۴ هزار و ۱۰۴ فروش و ازمیر با ۸۶ هزار و ۷۲۲ فروش خانه قرار دارند.

در بین ملیت‌های مختلف، شهروندان ایرانی در سال ۲۰۲۱ میلادی ۱۰ هزار و ۵۶ واحد مسکونی را در ترکیه خریداری کرده‌اند که از این حیث در رتبه اول قرار دارند.

عراقی‌ها با ۸ هزار و ۶۶۱ خرید در رتبه دوم و روس‌ها نیز با ۵۳۷۹ خرید مسکن در رتبه سوم قرار دارند. شهروندان افغانستانی نیز با رتبه چهارم قرار دارند. افغان‌ها در سال گذشته میلادی ۲۷۶۲ واحد مسکونی در ترکیه را خریداری کرده‌اند.

مرکز آمار ترکیه گزارش داده که فروش مسکن در آذرماه ۱۴۰۰ با ۱۱۳.۷ درصد افزایش نسبت به ماه مشابه سال قبل به ۲۲۶ هزار و ۵۰۳ رسیده است. استانبول با ۱۷.۲ درصد و ۳۹ هزار و ۲۶ فروش خانه بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

یکی از دلایل افزایش خرید مسکن به کاهش ارزش لیر برمی‌گردد که باعث خرید بیشتر مسکن در ترکیه از سوی شهروندان سایر خارجی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین