کد خبر: ۷۴۹۱۶۹
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹

سخن عجیب معاون وزیر مسکن: متقاضیِ مجردِ مسکن ازدواج نکند، واحد را به فرد دیگری می‌دهیم

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: اگر متقاضیان مجرد نهضت ملی مسکن هنگام تحویل واحد، مزدوج نشوند، واحد را به خانوار واجد شرایط دیگری می‌دهیم.
سخن عجیب معاون وزیر مسکن: متقاضیِ مجردِ مسکن ازدواج نکند، واحد را به فرد دیگری می‌دهیم
آفتاب‌‌نیوز :

محمود محمودزاده در گفتگو با خبر رادیو اظهار کرد: از دوشنبه ۲۰ دی تا کنون تعداد مردان مجرد بالای ۲۳ سالِ ثبت نام کرده در سامانه ثمن (سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن) به حدود ۱۲۰ هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه ثبت نام در این سامانه تا ۲۰ بهمن ادامه دارد، گفت: با توجه به اعلام ثبت نام مجردان بین ۲۳ تا ۴۴ سال از روز ۲۰ دی ماه تا کنون قریب به ۱۲۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند که مراحل پالایش آنها در حال انجام است که به زودی به استان‌ها و سازمان‌های متولی و ذی ربط برای طی کردن ادامه روند مشارکت در ساخت معرفی خواهند شد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره متقاضیان مجردی که طی دو سال مشارکت در ساخت تا زمان تحویل واحد، ازدواج نکرده اند تصریح کرد: بر اساس دستورالعملی که در وبسایت مربوطه قرار داده شده، متقاضیان می‌بایست تا قبل از تحویل واحد متأهل شده باشند به این دلیل که بر اساس قانون صرفاً خانوار واجد شرایط می‌تواند از طرح‌های حمایتی مسکن استفاده کند.

محمودزاده ادامه داد: با توجه به لزوم بسترسازی و تشویق به تشکیل خانواده، در شورای عالی مسکن مصوب شد تا این فرجه ۲ ساله دوران مشارکت در ساخت، برای مجردان در نظر گرفته شود تا موقع تحویل واحد، تشکیل خانواده داده باشند؛ اگر مجردانی که ثبت نام کرده اند تا زمان تحویل واحد ازدواج نکنند، طبیعتاً واحد مسکونی تحویل خانوارهای واجد شرایط می‌شود؛ اما در صورت عدم وجود خانوار واجد شرایط، همان واحد به قیمت کارشناسی روز و با محاسبه تمام تخفیفات و یارانه‌هایی که در این پروژه بوده به متقاضی مجرد تحویل داده می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین