کد خبر: ۷۴۹۲۲۹
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹

کلاهبرداری اسکیمری در نانوایی بابل

فرمانده انتظامی بابل مازندران از دستگیری ۲ کلاهبردار اسکیمری در یکی از نانوایی‌های مناطق حاشیه این شهرستان خبر داد.
کلاهبرداری اسکیمری در نانوایی بابل
آفتاب‌‌نیوز :

محمدزمان شالیکار در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی وصول مرجوعه قضایی به این پلیس مبنی بر برداشت غیرمجاز ۵۰۰ میلیون ریال و ۱۳ پرونده مشابه، موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های تخصصی متوجه شدند، کلاهبرداران از طریق راه اندازی دستگاه اسکیمر در یکی از نانوایی‌های شهرستان بابل، اقدام به کپی برداری از کارت عابر آن‌ها کرده و با تحصیل مال نامشروع وجوه حاصله کلاهبرداری شده، اقدام به خرید تلفن همراه، دریافت نقدی از دستگاه خودپرداز و در نهایت برای خرید رمز ارز دیجیتال استفاده می‌کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل با اشاره به اینکه متهمان در تاریکی شب با ماسک، کلاه و دستکش اقدام به خرید و برداشت وجه می‌کردند، ادامه داد: با بررسی‌ها و تلاش کارشناسان پلیس فتا، هویت یکی از متهمان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ شالیکار تصریح کرد: متهم در بازجویی اولیه منکر هرگونه بزه انتسابی شد که در ادامه تحقیقات فنی و پلیسی صورت گرفته و مواجه با ادله انکار ناپذیر زبان به اعتراف گشود و عنوان کرد که با همکاری یکی از دوستانش اقدام به کپی کارت‌های بانکی از طریق دستگاه کارتخوان مستقر در نانوایی کرده است.

وی افزود: ماموران ضمن شناسایی همدست متهم با دستور قضایی وی را دستگیر و تمامی تجهیزات دخیل در بزه انتسابی به همراه آدرس والت کیف پول الکترونیکی که وجوه مسروقه پس از شستشو تبدیل به ارز دیجیتال شده بود در منزل متهم کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل در خصوص شیوه و شگرد کلاهبرداران گفت: متهمان با طراحی دستگاه اسکیمر با استفاده از سخت افزار و نصب آن بر روی دستگاه کارتخوان نانوایی اقدام به کپی کارت ۳۰ نفر از مشتریان کردند.

سرهنگ شالیکار از شهروندان خواست هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه پوز سیار، حتماً رمز اول توسط دارنده کارت زده شود و از در اختیار گذاشتن رمز‌های بانکی خود به دیگران و فروشنده‌ها خودداری کنید و فروشنده موظف است که دستگاه کارخوان (pos) را در اختیار خریدار قرار دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین