کد خبر: ۷۴۹۲۸۸
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
افزایش تست‌های مثبت کرونا طی چند روز اخیر؛

پیش‌لرزه‌های امیکرون

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز گفت: تعداد مبتلایان به سویه امیکرون بیش از آمارهای رسمی است.
پیش‌لرزه‌های امیکرون
آفتاب‌‌نیوز :

مهرداد بابایی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در البرز اظهار کرد: در حالت خوشبینانه باید بگوییم شرایط البرز نسبتا پایدار است ولی در حالت بدبینانه هم نباید از توقف نسبی سیر نزولی ابتلا در استان غافل شویم.

وی ادامه داد: هر چند طی هفته‌های گذشته تعداد فوتی‌ها و موارد بستری در بیمارستان‌های استان کاهش محسوسی داشته ولی طی چند روز گذشته شاهد افزایش تعداد مراجعین سرپایی و افزایش تعداد تست‌های مثبت بوده‌ایم.

بابایی گفت: هرچند تست سویه جدید کرونا به صورت تصادفی از افراد دارای علائم گرفته می‌شود ولی قطعا تعداد مبتلایان به این سویه بیش از آمارهای رسمی است.

این مسئول تاکید کرد: انتظار می‌رود طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، سویه امیکرن در چند هفته آینده به سویه غالب کشور تبدیل شود.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز گفت: برای پیشگیری از ابتلا به این سویه تزریق واکسن به خصوص دز سوم بسیار اثرگذار است و در کنار آن نباید از اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک غافل شویم.

بابایی افزود: ماسک مورد تایید ماسک n۹۵ بدون فیلتر است و در صورت عدم دسترسی به آن استفاده همزمان از دو ماسک معمولی به طور جدی توصیه می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین