کد خبر: ۷۴۹۲۹۶
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵

بایدن در اولین سال ریاست، آمریکایی‌ها را مستاصل کرده است

رئیس جمهوری آمریکا در حالی به نخستین سالگرد فعالیتش در این مقام نزدیک می‌شود که طبق نتایج یک نظرسنجی تازه، او در این مدت نیمی از مردم آمریکا را "مستاصل" کرده است.
بایدن در اولین سال ریاست، آمریکایی‌ها را مستاصل کرده است
آفتاب‌‌نیوز :

 جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در یک سال گذشته با بحران‌های بزرگی مواجه بوده است، مسائلی مانند مهاجران در مرزهای جنوبی آمریکا، نرخ تورم بی‌سابقه و سویه‌های جدید و واگیردارتر ویروس کرونا؛ اما نظرسنجی اخیر، حاکی از آن است که به اعتقاد مردم آمریکا، او از این چالش‌ها سربلند بیرون نیامده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها معتقد هستند که دولت بایدن تمرکز کافی روی اقتصاد و تورم نداشته است و ۵۰ درصد می‌گویند که یک سال نخست فعالیت بایدن در کاخ سفید، آن‌ها را "مستاصل" کرده است.

طبق این نظرسنجی سی.بی.اس و یوگاو، ۵۸ درصد آمریکایی‌ها معتقد هستند که بایدن توجه کافی به اقتصاد نداشته و ۶۵ درصد نیز همین گزاره را درباره مدیریت تورم مطرح می‌کنند.

در مقابل، به ترتیب تنها ۳۵ و ۲۸ درصد از مردم آمریکا از عملکرد بایدن در اقتصاد و در کنترل تورم رضایت دارند. در مجموع، ۵۰ درصد از آمرکایی ها از نحوه اداره این کشور توسط بایدن به تنگ آمده‌اند، ۴۹ درصد ابراز ناامیدی کردند، ۴۰ درصد گفتند که نگران هستند و تنها ۲۵ درصد آنان ابراز رضایت و آرامش کردند.

همچنین میزان محبوبیت بایدن همچنان حدود ۴۰ درصد است. او در ماه مارس محبوبیتی ۶۲ درصدی داشت اما این میزان در ماه نوامبر به کمتر از ۴۵ درصد سقوط کرد. به غیر از دونالد ترامپ با محبوبیت ۳۷ درصدی در سال ۲۰۱۸، محبوبیت بایدن در نخستین سال فعالیتش، از شش رئیس جمهوری پیشین خود پایین‌تر است.

در این نظرسنجی، ۳۹ درصد از نظردهندگان می‌گویند بایدن سیاست‌هایی را دنبال می‌کند که برای آن‌ها اهمیتی ندارد. همچنین در پاسخ به این سوال که چه چیزی نظر آن‌ها را نسبت به بایدن تغییر می‌دهد، ۶۳ درصد کنترل تورم و ۲۴ درصد تصویب لایحه "بازسازی بهتر" بایدن را عامل افزایش محبوبیت بایدن در نگاه خود معرفی کردند.

۶۹ درصد آنان مدیریت کرونا توسط بایدن را رضایت‌بخش ندانسته و ۶۱ درصد حمایت او از واکسیناسیون اجباری را محکوم کردند. ۴۷ درصد معتقدند او برای سویه امیکرون آمادگی نداشته و ۴۳ درصد می‌گویند که سرعت کاهش مبتلایان روزانه کرونا به اندازه کافی سریع نیست.

این نظرسنجی در تاریخ ۱۲ تا ۱۴ ژانویه و با شرکت ۲۰۹۴ شهروند آمریکا برگزار شده و حاشیه خطای آن ۲.۵ است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین