کد خبر: ۷۴۹۳۰۲
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

مانور اقتصادی ماکرون، ۳ ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آوریل

ماکرون امروز (دوشنبه) و سه ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که قصد دارد در آن کاندیدا شود، قرار است از ۲۱ پروژه سرمایه گذاری خارجی رونمایی کند تا با این کار اصلاحات اقتصادی خود را به اثبات برساند.
مانور اقتصادی ماکرون، ۳ ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آوریل
آفتاب‌‌نیوز :

 «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه در جریان سفر به آلزاس واقع در شرق این کشور قرار است پروژه ۳۰۰ میلیون یورویی صنعتی توسط کمپانی شیمیایی آلمانی BASF را که یکی از این ۲۱ پروژه صنعتی به ارزش چهار میلیارد یورو است به همراه ۱۰ هزار شغل جدید اعلام کند؛ اینها همگی بخشی از تلاش‌های ماکرون برای جلب نظر و حمایت سرمایه گذاران خارجی محسوب میشود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، همچنین کمپانی داروسازی آمریکایی فایرز نیز امروز از پروژه ۵۲۰ میلیون یورویی خود در فرانسه رونمایی می‌کند.

در حالیکه رقابت های انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شدت گرفته، دستیاران ماکرون به دنبال ایجاد تغییراتی در فضای مناظره با محوریت مهاجرت و نظم و قانون و مطرح کردن مسائل اقتصادی در کشور هستند که نیاز به احیای بزرگی به دلیل پاندمی کرونا دارد.

یکی از دستیاران ماکرون به خبرنگاران گفت: این نتیجه همه اصلاحاتی است که از زمان آغاز کار انجام شده است. سه ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری می‌توانستیم انتظار داشته باشیم که سرمایه‌گذاران به دلیل نامشخص بودن روند انتخابات در حالت انتظار قرار بگیرند اما اکنون شاهد اعتماد بسیار قوی سرمایه گذاران خارجی به سیاست اقتصادی رئیس جمهور هستیم.

ماکرون از ۲۰۱۷ یک سری اصلاحات اقتصادی را با هدف تقویت فضای رقابت بازار، کاهش مالیات بر سرمایه گذاران و کاستن از محدودیت قوانین مربوط به بازار کار مطرح کرد.

اما منتقدان می‌گویند که ماکرون مانند رئیس جمهوری اغنیا عمل کرده که می‌خواهد شبکه‌های اجتماعی ارزشمند فرانسه را از بین ببرد و مزایای رفاهی را برای برخی از فقیرترین افراد کاهش داده است.

اما سه ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آوریل ۲۰۲۲، شاخص ها نشان می‌دهد اقتصاد فرانسه در حال شکوفایی است و انتظار می‌رود رشد اقتصادی سال ۲۰۲۱ را که ۶.۷ درصد بود، رد کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین