کد خبر: ۷۴۹۳۱۴
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

چند توصیه برای مصرف و نگهداری مکمل‌های غذایی

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص زمان مصرف و محل مناسب نگهداری مکمل‌های غذایی توضیحاتی ارائه داد.
چند توصیه برای مصرف و نگهداری مکمل‌های غذایی
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر آناهیتا منصوری با اشاره به بهترین زمان برای مصرف انواع مکمل‌های تغذیه‌ای اظهار کرد: بهتر است مکمل‌های آهن، روی، سلنیوم، مس، گلوکزآمین، رویال ژلی، کورکومین (زردچوبه)، جینجیر (زنجبیل)، سینامون (دارچین)، سویا و جنسینگ در روز و قبل از وعده غذایی مصرف شوند.

وی افزود: انواع ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، مولتی ویتامین‌ها، ویتامین E، مخمر آبجو، کوآنزیم Q، ید و منگز نیز باید در روز و بعد از وعده غذای مصرف شوند.

این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی گفت: بهتر است ویتامین D، ویتامین A، ویتامینK، کلسیم، منیزیم، کروم و امگا ۳ شب و بعد از وعده غذایی مصرف شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: البته اگر متخصص تغذیه نحوه مصرف این مکمل‌ها را به گونه دیگری تعیین کند به دلایل دیگری از جمله عدم تداخل جذب مکمل‌ها است و باید بر اساس گفته‌های وی مکمل‌ها مصرف شوند.

وی با اشاره به نحوه و محل مناسب نگهداری مکمل‌های غذایی بیان کرد: انسان‌ها در بیشتر دوران زندگی از مکمل‌های غذایی استفاده می‌کنند و گاهی با مصرف‌شان اثر دلخواه را نمی‌بینند یا شاهد تغییر رنگ آن‌ها هستند که شاید علت این مساله نگهدای مکمل‌ها در محل نامناسب باشد.

منصوری افزود: محل مناسب برای نگهداری مکمل‌های غذایی جایی است که در معرض نور خورشید و همچنین مرطوب و گرم نباشد.

منصوری گفت: نیازی به نگهداری مکمل‌ها در یخچال نیست. البته آشپزخانه نیز به دلیل اینکه معمولا گرم و مرطوب است جای مناسبی برای نگهداری مکمل‌ها نیست بنابراین بهترین محل برای نگهداری مکمل‌های غذایی، اتاق خواب یا دفتر کار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین