کد خبر: ۷۴۹۳۲۸
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
سیل هرمزگان

فیلم| باران شدید در هرمزگان/ تخلیه اضطراری روستاهای پایین‌دست سد میناب

بر اساس آخرین اطلاعات از بارش‌های سیل‌آسا و حجم بالای سیلاب ورودی به سد استقلال میناب سه روستای پایین‌دست این سد تخلیه اضطراری شدند.
فیلم| باران شدید در هرمزگان/ تخلیه اضطراری روستاهای پایین‌دست سد میناب
آفتاب‌‌نیوز :

از دو روز گذشته یک سامانه بارشی جدید در استان هرمزگان و مناطق مختلف این استان فعالیت خود را آغاز کرده و شهرستان‌های مختلف را تحت تأثیر بارندگی‌ها قرار داده است.

حجم بارش‌ها دوباره در شهرستان میناب بالا رفته است و با توجه به اینکه در جنوب کرمان نیز میزان بارندگی بسیار زیاد گزارش شده است رفته رفته بر حجم سیلاب این مناطق افزوده می‌شود.

بر همین مبنا و با توجه به اینکه در بارندگی‌های دو هفته قبل سد استقلال میناب کاملاً پر و ظرفیت آن تکمیل شده بود و دریچه سد نیز به‌خاطر این بارندگی بازگشایی شده بود، نیاز است حجم خروجی از سد بیشتر شود تا بتوان سیلاب میناب و سیلاب ورودی از جنوب کرمان را توسط سد کنترل کرد.

در همین رابطه فرماندار میناب با حضور میدانی در روستاهای پایین‌دست سد از مردم خواست نسبت به تخلیه اضطراری روستاها اقدام کنند چرا که میزان بارندگی شدید و حجم سیلاب ورودی بسیار زیاد است و امکان زیر آب رفتن روستاهایی وجود دارد.

در این رابطه نیروهای جهادی سپاه از جمله قرارگاه منطقه‌ای مدینه منوره نیروی زمینی نیز که در منطقه حاضر هستند به کمک فرماندار آمده و از مردم خواسته‌اند منازل خود را برای حفظ جانشان تخلیه کنند.

بنا بر آخرین گزارش‌ها روستاهای مازغ بالا، مازغ پایین و تمبک که در بارندگی‌های گذشته نیز آسیب فراوانی دیدند باید تخلیه اضطراری شوند.

بارش‌های سیل‌آسای دو هفته پیش و ورود آب به روستاها و منازل مردم و زمین‌های کشاورزی سبب بروز خسارت فراوان به منازل و محصولات کشاورزی آنها شد.

در همین راستا معاونت فنی مهندسی قرارگاه مدینه منوره امکانات و ادوات و تجهیزات سنگین خود را به این منطقه گسیل داد و چند دستگاه بیل مکانیکی، بولدوزر، کمپرسی ده‌چرخ، لودر و گریدر به مناطق سیل‌زده اعزام و فعالیت خود برای احداث سیل‌بند و دیوار حفاظتی را آغاز کرد.

البته حجم بارش‌ها بسیار زیاد گزارش شده است و حجم قابل ملاحظه و زیادی از سیلاب جنوب کرمان نیز روانه میناب خواهد شد که انتظار می‌رود با احداث این سیل‌بند‌ها میزان خسارت به منازل و جان مردم کاهش یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین