کد خبر: ۷۴۹۳۴۰
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸

یک شوخی ابرقهرمانی با اسکورسیزی

نشریه "اسکرین رنت" به معرفی بازیگرانی پرداخته که در صورت کارگردانی فیلم «انتقام جویان» توسط اسکورسیزی، نقش‌های ابرقهرمانان دنیای سینمایی مارول را ایفا می‌کردند.
یک شوخی ابرقهرمانی با اسکورسیزی
آفتاب‌‌نیوز :

«مارتین اسکورسیزی» در چند سال اخیر بارها از عدم علاقه‌اش از سینمای ابرقهرمانی صحبت کرده و در واقع این فیلم را سینما نمی‌داند و بیشتر آن‌ها را به شهربازی تشبیه کرده بود.

این کارگردان کهنه‌کار و برنده اسکار نخستین بار در گفتگویی با مجله امپایر با انتقاد از دنیای سینمایی مارول و فیلم‌های ابرقهرمانی اظهار کرده بود: سینماها را فیلم‌های ابرقهرمانی تسخیر کرده‌اند و سالن‌های سینما به پارک‌های موضوعی (شهربازی) تبدیل شده‌اند. این فیلم‌ها در حال ساخت نوع دیگری از مخاطب است که فکر می‌کند سینما این است. من این فیلم‌ها را تماشا نمی‌کنم. البته تلاش کردم اما این سینما نیست. صادقانه بگویم این فیلم‌ها هرچقدر هم خوب ساخته شوند و بازیگران در آن‌ها بهترین عملکرد خود را نیز داشته‌ باشند، از نظر من شبیه به پارک‌های موضوعی هستند. این سینمای انسان‌ها نیست که در آن برای رساندن و انتقال احساسات و عواطف و تجربه‌های روانشناختی با دیگر انسان‌ها تلاش می‌شود.

سینماگران مهمی چون «فرانسیس فورد کاپولا» و «کن لوچ» نیز پس از آن از اظهارات «اسکورسیزی» دفاع کردند و البته رئیس کمپلانی دیزنی و مارول و برخی از بازیگران و طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی نیز نسبت به مطرح شدن این صحبت‌ها انتقاد کردند.

نشریه اسکرین رَنت در یک شوخی با این کارگردان ۷۸ ساله فهرستی از بازیگرانی را آورده که در صورت فرض محال کارگردانی فیلم «انتقام جویان» توسط اسکورسیزی نقش‌های اصلی را ایفا می‌کردند. شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول و بازیگران محبوب اسکورسیزی که احتمالا برای این نقش‌ها انتخاب می‌شدند از این قرار است:

نیک فیوری (جک نیکلسون)

بیوه سیاه (میشل فایفر)

هاکای (هروی کیتل)

بروس بَنر- هالک (جو پشی)

ثور (لئوناردو دی‌کاپریو)

تونی استارک (رابرت دنیرو)

کاپیتان آمریکا (پل نیومن)

«اسکورسیزی» چندی پیش نیز در مصاحبه‌ای با مجله هارپر که یادآور موضع جنجالی او درباره سینمای ابرقهرمانی بود با هشدار به بی‌ارزش شدن سینما گفته بود که صنعت کنونی سینما، میزبان خوبی برای هنر نیست و با توجه به این که صنعت فیلم، امروزه تجارت گسترده سرگرمی بصری است، خواستار احیای مجدد سینما شده بود و همچنین عنوان کرده بود: «همه چیز تغییر کرده و سینما و اهمیت آن در فرهنگ نیز دستخوش این تغییرات بوده است و جای تعجب نیست چهره هایی چون «ژان لوک گدار»، «اینگمار برگمن»، «استنلی کوبریک» و «فدریک فلینی» که زمانی بر فُرم هنری فوق العاده سینما سلطنت می کردند در نهایت و با گذر زمان در سایه ها گم شدند. اکنون نمی توانیم روی تجارت فیلم برای نگهداری از سینما حسابی باز کنیم و تنها افرادی از بین ما که درباره سینما و تاریخ آن می‌دانند باید این عشق و دانش را با افراد بیشتری به اشتراک بگذارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین