کد خبر: ۷۴۹۳۸۰
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶

چین: مخالف تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران هستیم

سخنگوی وزارت خارجه چین «مخالفت قاطع» پکن با تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه ایران را اعلام کرد.
چین: مخالف تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

ژائو لی‌جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین روز یکشنبه در کنفرانسی خبری گفت: از پست توییتری حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران به زبان چینی استقبال می‌کنیم. وی در تاریخ ۱۴ ژانویه با وانگ یی، مشاور دولتی و وزیر خارجه گفت‌وگو کرد. طرفین مشترکا از آغاز اجرای برنامه همکاری جامع خبر دادند و توافق کردند تا همکاری‌ها در زمینه انرژی، زیرساخت‌ها، ظرفیت تولید، علم و فناوری، مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی، همکاری‌ها در کشاورزی، شیلات، امنیت سایبری و بازارهای ثالث، تعمیق تبادلات مردمی و فرهنگی افزایش یابد.

وی در ادامه گفت: وانگ یی طی سال گذشته گفته که ایران و چین تحت هدایت سران دو کشور پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک را به عنوان فرصتی برای تقویت همبستگی و همکاری، تعمیق اعتماد متقابل سیاسی و حصول دستاوردهای جدید در روابط دوجانبه در نظر گرفتند.

لی‌جیان بیان کرد: چین آماده همکاری با طرف ایرانی است تا به طور مداوم شراکت راهبردی جامع میان دو کشور را غنی‌تر سازد و دوره پنجاه ساله جدید در توسعه روابط دوجانبه بگشاید.

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه بر عزم چین مبنی بر ارسال واکسن کووید ۱۹ به ایران تاکید کرد.

این مقام ارشد چینی در بخش دیگری از سخنانش گفت: چین به طور قاطع با تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی علیه ایران، دستکاری سیاسی در زمینه حقوق بشری و مداخله فاحش در امور داخلی ایران و سایر کشورهای منطقه‌ای مخالف است.

سخنگوی چین ضمن ابراز حمایت از روند مذاکرات بر سر احیای برجام، ابراز امیدواری کرد که تمامی طرفین مذاکرات بر مشکلات غلبه کنند و این روند سیاسی را جلو ببرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین