کد خبر: ۷۴۹۳۸۶
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
تبلیغات

امنیت لوازم با کارتن اثاث‌کشی

بسته‌بندی اولیه می‌تواند امنیت وسایل و لوازم شما را تامین نماید. در ابتدا باید لوازم مورد نیاز برای اسباب‌کشی را تهیه نمایید. به عنوان مثال: کارتن‌های ۳ و ۵ لایه مخصوص اثاث کشی، چسب پهن، سلفون، نایلون‌های حباب دار، روزنامه باطله، پارچه و ....
امنیت لوازم با کارتن اثاث‌کشی
آفتاب‌‌نیوز :

قطعا مهم‌ترین بخش در اسباب کشی، بسته بندی اثاثیه منزل می‌باشد. مهم‌ترین دغدغه ذهنی افراد در فرآیند بسیار حساس جابجایی، بسته بندی لوازم خانه است. در واقع بسته بندی وسایل شکستنی و لوازم منزل فقط در کارتن اثاث کشی، باعث می‌شود خیالتان را از امنیت و سلامت لوازم راحت نماید. ضمنا بعد از انتقال به مکان جدید شما می‌توانید بسیار آسان وسایل را باز نموده و بچینید.

خیلی از افراد خودشان اقدام به بسته‌بندی و جمع‌آوری وسایل منزل می‌نمایند، برخی دیگر نیز از شرکت‌های باربری برای این منظور کمک می‌گیرند. در هر دو صورت باید بسته بندی وسایل و لوازم منزل طبق قانون و قواعدی انجام شود تا آسیب رسیدن به لوازم به حداقل برسد.

بسته‌بندی وسایل با کارتن‌های اثاث‌کشی برای امنیت بیشتر

نحوه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی اولین و مهم‌ترین قدم در این پروسه می‌باشد که باید به درستی انجام شود. زیرا همین بسته‌بندی اولیه می‌تواند امنیت وسایل و لوازم شما را تامین نماید. در ابتدا باید لوازم مورد نیاز برای اسباب‌کشی را تهیه نمایید. به عنوان مثال: کارتن‌های ۳ و ۵ لایه مخصوص اثاث کشی، چسب پهن، سلفون، نایلون‌های حباب دار، روزنامه باطله، پارچه و ....

برای امنیت لوازم باید در هنگام بسته‌بندی بسیار با دقت وسایل را در پوشش‌های مختلف در کارتن‌های اثاث کشی قرار دهید.

نکات مهم در استفاده از کارتن‌های اثاثیه برای ایجاد امنیت بیشتر

وقتی از کارتن‌های اثاث کشی نو استفاده کردید برای بار دوم از آن استفاده نکنید. کارتن‌ها پس از یک بار استفاده کیفیت اولیه را به هیچ وجه نخواهند داشت. به هر حال می‌توانید از این نوع کارتن‌ها برای بسته بندی لوازم غیر ضروری و سبک استفاده کنید.

سعی نمایید به هیچ عنوان از کارتن‌های سایز بزرگ برای بسته بندی کردن کتاب‌ها استفاده نکنید. زیرا سنگین می‌شود و جابجایی آن توسط یک نفر ممکن نیست. می‌توانید یک کارتن بزرگ را تا نصفه آن کتاب و نصفه دیگر را با وسایل سبک تر، اما حجیم پر کنید که حمل آن آسان‌تر باشد. مانند کوسن ها.

کارتن‌ها را تا حد مشخصی از لوازم پر کنید. بقیه فضای خالی را با فوم، روزنامه باطله و پلاستیک حباب دار پر کنید.

اگر قرار است اثاث کشی را در روز بارانی و با ماشین بدون سقف انجام دهید، بهتر است کارتن‌ها را با کیسه‌های نایلونی بپوشانید و پس از بسته بندی دور تا دور کارتن را چسب کاری کنید.

در مورد قیمت کارتن‌های اثاث کشی باید گفت که تعداد، سایز، ابعاد، ضخامت و لایه‌های کارتن بسیار موثر خواهد بود. اگر می‌خواهید کارتن خالی را با قیمت مناسب بخرید حتما از کارتن سازی معتبری خرید نمایید.

امنیت لوازم با کارتن اثاث‌کشی

مزایای استفاده از کارتن‌های مخصوص اثاث کشی

  • کارتن‌های اسباب کشی از مهم‌ترین ارکان یک اسباب کشی امن و بدون آسیب به شمار می‌روند. چیدن لوازم  در کارتن‌های مناسب روند کار اسباب کشی را منظم و کوتاه می‌کند. ضمنا حفاظت کاملی از لوازم داخل آن را بر عهده دارد. کارتن‌ها نباید در سایز‌های خیلی بزرگ یا خیلی کوچک تهیه شوند.
  • کارتن‌های خالی مخصوص این کار جهت جاگیری و نظم دادن وسایل و حمل و نقل راحت توسط مشتریان خریداری می‌شود.
  • انتقال و حمل و نقل وسایل با استفاده از کارتن‌ها و بسته بندی اصولی آن‌ها بسیار زیاد خواهد شد.
  • با افزایش سرعت حمل و نقل هزینه‌های مربوط به کارگر و باربری کاهش یافته، پس در مصرف هزینه‌های جانبی صرفه جویی خواهد شد.
  • کارتن‌های اثاث کشی در شرکت‌های متفاوت کارتن سازی تولید می‌شوند و با توجه به ابعاد آن و جنس کارتن قیمت‌های متفاوتی خواهند داشت.
  • قبل از موعد اسباب کشی باید کارتن خالی خود را در سایز‌های دلخواه تهیه نمایید. علاوه بر سایز کارتن، آگاهی از جنس و تعداد لایه‌های آن‌ها نیز حائز اهمیت است.
  • کارتن‌های ۵ لایه برای لوازم حساس و شکستنی تولید می‌شوند و کارتن‌های ۳ لایه برای لوازم سبک‌تر و غیر شکستنی مناسبند.
  •  استفاده از یک کارتن اثاث کشی می‌تواند بسته بندی و حمل و قل آسانی را برای مشتریان و کارگران در پی داشته باشد.
  • در همه حال باید توجه داشته باشید که استفاده از کارتن‌های غیر استاندارد و دسته دوم، امنیت جابجایی لوازم را به شدت کاهش می‌دهد.
  • کارتن‌های اثاث کشی در مقابل ضربات، رطوبت، باران، حرارت و ... تا حد زیادی مقاوم سازی شده اند.
  •  کارتن‌های اثاث کشی فاقد آلودگی و میکروب بوده و کاملا بهداشتی تولید می‌شوند. شما می‌توانید با خیالی آسوده لوازم و وسایل منزل را درون آن‌ها گذاشته و جابجا نمایید.
  • در کل اسباب و وسایلی که امکان بسته بندی را دارند باید رد کارتن بسته بندی شوند و سایر لوازم با پلاستیک‌های حباب دار، سلفون و روکش محافظ بسته بندی شوند.

امنیت لوازم با کارتن اثاث‌کشی

کارتن‌های اثاث کشی چه کاربرد‌هایی دارند؟

کارتن‌های مخصوص اسباب کشی را با توجه به ایعاد آن ها، می‌توان برای جابجایی وسایل زیر بکار برد:
- کتاب‌ها
- مواد غذایی خشک و غیر خشک
- کفش‌ها
- لوازم خیاطی و پارچه‌ها
- لوازم خواب
- لباس
- وسایل آشپزخانه
- لوازم برقی
- ظورف آشپزخانه و غذا خوری
- لوازم دکوراتیو و شکستنی مانند کریستال‌ها و مجسمه‌های کوچک
- کلیه لوازم خرده ریز

انواع کارتن اثاث کشی

کارتن‌هایی که مخصوص بسته بندی وسایل منزل ساخته می‌شوند بسیار متنوع می‌باشند. علاوه بر تنوع در ابعاد کارتن ها، از لحاظ ساختاری نیز بسیار متفاوت هستند. تعدا لایه‌های کارتن نیز با هم متفاوت است.

پس از خرید کارتن اثاث کشی نوبت به خرید لوازم بسته بندی است. استفاده از این لوازم موجب می‌شود که امنیت لوازم شما به حداکثر رسیده و اثاثیه منزل یا اداره با سلامت کامل به محل مورد نظر منتقل شوند. توجه نمایید استفاده از نایلون‌های حباب دار، برای بسته بندی و محافظت از لوازم حساس و شکننده کاملا ضروری می‌باشد. برای حفاظت از لوازمی مثل میز و مبلمان و تختخواب‌ها و ... از سلفون‌های بزرگ استفاده می‌کنند. این کار باعث می‌شود از افتادن خط و خش روی مبلمان و سطوح آن‌ها جلوگیری شود. پیک‌های مخصوصی در سایت‌های مختلف وجود دارند که مجهز به کارتن‌های اثاث کشی و انواع لوازم بسته بندی اند و خرید را برای مشتریان بسیار راحت کرده است.

کارتن‌های زونکن مناسب بسته بندی لوازم اداری اوراق، پوشه و پرونده و ... است. این نوع کارتن در جابجایی لوازم اداری شرکت و بانک‌ها به کار می‌رود.

کارتن‌های موزی:

کارتن‌های محکم و با کیفیتی هستند که برای بسته بندی اشیای کوچک، ولی سنگین ساخته و تولید می‌شوند.

مانند: کتاب، سرویس‌های چینی، کریستال ها، مخصوص شکستنی‌ها و ....

کارتون‌های ۵ لایه و محکمی که برای جا دادن و جابجایی شکستنی‌ها از آن استفاده می‌شود نیز می‌تواند همین کارتن‌های موزی باشد.

کارتن‌های بزرگ:

کارتن‌هایی که در ابعاد مختلف و بزرگ برای بسته بندی لوازم و اثاثیه منزل تولید می‌شوند.

۲۰ نکته مهم و طلایی در اسباب کشی

۱. ابتدا لیستی از کار‌هایی که باید انجام گیرند، با حفظ ترتیب و زمان بندی و همچنین لوازمی که باید جابجا شوند، بر روی کاغذ یادداشت کرده، سپس مرحله بسته بندی را آغاز کنید.

۲. پس از این که فرآیند بسته بندی وسایل تمام شد و آن‌ها در جعبه‌ها قرار داده شد، تعداد آن‌ها را حتما بشمارید تا در این میان جعبه‌ای جا نماند.

۳. بدانید برای بسته بندی به چه مواردی نیاز است. طناب، جعبه‌های ضخیم مقوایی در اندازه‌های مختلف، جعبه‌های پلاستیکی یا چوبی مخصوص میوه، پارچه، چسب نواری محکم و پهن، منکنه، برچسب، بند، پلاستیک‌های حبابدار مخصوص بسته بندی شکستنی ها، روزنامه‌های باطله، ماژیک درشت با رنگ خاص.

۴. پیش از بسته بندی، لوازم را شسته و خشک کنید. البته این مورد در باره‌ی ظروف مصرفی، مانند: لیوان‌ها و بشقاب ها، کریستال ها، آیینه‌ها و ... باید دوباره در منزل جدید نیز شستشو شود.

۵. در هنگام چیدن وسایل داخل هر نوع جعبه‌ای به خصوص جعبه‌های مقوایی، میزان تحمل وزن آن لوازم توسط جعبه‌ها و استحکام اتصالات جعبه‌ها را در نظر بگیرید تا در هنگام جا بجایی مشکلی پیش نیاید. برای محکم‌تر کردن اتصالات جعبه مقوایی می‌توانید از چسب‌های نواری پهن استفاده کنید.

۶. اگر جعبه‌های هر یک از لوازم شکستنی را هنوز نگه داشته اید در مرحله بسته بندی، ابتدا آن‌ها را در لا به لای پارچه، روزنامه یا پلاستیک پیچانید و بعد در داخل جعبه مخصوص هر کدام قرار دهید. اگر جعبه‌های اصلی را در اختیار ندارید، با بسته بندی محکم هر یک از آن‌ها به صورت تک تک، همه را در کنار یکدیگر در جعبه‌ای بزرگ با دقت بچینید و ببندید.

۷. زمانی که برای استحکام بیشتر پوشش‌های حفاظتی لوازم و وسایل، از چسب‌های نواری را استفاده می‌می کنید، احتیاط کنید که چسب نواری به طور مستقیم با سطح قابل دید لوازم چوبی تماس پیدا نکند.

۸. برای حمل و نقل آسان‌تر و استحکام بیشتر کارتن‌ها حتما از طناب‌های ضخیم در بسته بندی استفاده نمایید. اسباب کشی همیشه از کار‌های مشکل، مخصوصا برای خانم‌های خانه دار می‌باشد.

۹. در هنگام اسباب کشی وسایل چوبی دارای گوشه‌های زاویه دار مانند میز‌های مستطیلی یا بوفه ها، بیشتر در معرض صدمه قرار می‌گیرند. بنا براین برای مراقبت و نگه داری از لوازم چوبیتان، ابتدا بر روی زاویه‌های آن‌ها را با پلاستیک‌های حباب دار یا فوم یا روزنامه بپوشانید، بعد لایه جدیدی از مقوای ضخیم بر روی پوشش قبلی قرار دهید. برای این منظور از چسب‌های محکم نواری استفاده نمایید.

۱۰. قبل از گذاشتن لوازم در جعبه‌های مقوایی از استحکام اتصالات آن ها، مطمئن شوید.

۱۱. داخل هر یک از کشو‌های میز‌های آرایش و پاتختی را تمیز کرده و لوازم داخل آن را به طور مرتب بچینید. سپس کشوی حاوی وسایل را در داخل کیسه زباله بزرگ و ضخیمی قرار دهیدو به منظور جلوگیری از ریختن لوازم به بیرون، در پلاستیک را با چسب محکم کنید.

۱۲. به منظور جلوگیری از ایجاد هر گونه صدمه‌ای برای رنگ و روکش چوب و پایه صندلی‌ها و طور کلی مبلمان نیز از روزنامه‌های باطله یا پارچه یا سلفون استفاده نمایید. به این ترتیب که آن‌ها به صورت چند لایه به دور محل مورد نظر بپیچید.

۱۳. دقت نمایید که هرچقدر در بسته بندی وسایل شکستنی دقت بیشتری به خرج دهید، قطعا لوازم خود را در منزل جدید سالم‌تر تحویل خواهید گرفت.

۱۴. خرده ریز‌های شکستنی را در پارچه یا روزنامه پیچیده و از ظروف پلاستیکی دردار فریزری به عنوان جعبه آن‌ها استفاده کنید.

۱۵. به منظور جلوگیری از کثیف شدن فرش و به خصوص ریشه‌ها آن در هنگام جابجایی، ابتدا پارچه‌ای در قسمت ریشه‌ها به صورت دولا به گونه‌ای قرار دهید که ریشه‌ها در بین پارچه قرار گیرد، سپس فرش را با پارچه لوله کنید. در نهایت اگر پارچه بزرگی داردی به دور فرش بپیچید.

۱۶. برای بسته بندی وسایل و خرده ریز‌های حساس و شکننده می‌توانید از لباس‌های نخی و ملحفه‌های منزلتان استفاده نمایید. در این صورت با یک تیر دو نشان می‌زنید.

۱۷. درون هر جعبه پس از اتمام کار بست هبندی، برچسبی حاوی لیست وسایل و لوازم داخل آن چسبنده و در صورتی که اجناس داخل آن شکستنی است، با ماژیکی پر رنگ و قابل دید کلمه «شکستنی یا حساس» و همچنین اتاقی که این لوازم به آن متعلق است را به صورت کاملا خوانا بر روی جعبه یادداشت کنید. به این ترتیب هر یک از کارتن‌ها به محض انتقال به منزل جدید، در آن فضای یادداشت شده قرار می‌گیرد. با این روش، نظم بیشتر شده و کار چیدمان سریع‌تر خواهد شد.

۱۸. برای حمل گیاهان به خصوص گلدان‌های بزرگ و سنگین، چاره‌ای به جز جابجایی به همان صورت موجود نیست. ولی گلدان‌های کوچک را می‌توانید در یک کارتن بسته بندی نمایید و در داخل هر گلدان چوبی به بلندی ارتفاع بلند‌ترین گیاه فرو نمایید و سپس سر کارتن رابه وسیله کیسه پلاستیکی بپوشانید.

۱۹. اگر مبلمان شما دارای روکش پارچه‌ای است، به هنگام اسباب کشی همه مبل‌ها را با روکش مخصوص شان پوشانده و سپس حمل کنید.

۲۰. لباس‌ها را یا در داخل ملحفه‌ای بزرگ ببندید یا از کارتن‌های رگال دار استفاده نمایید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین