کد خبر: ۷۴۹۳۹۲
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
تبلیغات

TTFB معیاری بسیار جدی و پنهان در خرید هاست و سئو سایت

اگر شما به‌طور مثال وارد سایت گوگل شوید و کلمه‌ای را در گوگل جستجو نمایید و بعد از فشردن دکمه جستجو و یا زدن اینتر درخواست شما به سمت سرور‌های گوگل از طریق مرورگر شما ارسال خواهند شد این درخواست سپس در کسری از ثانیه پردازش شده و جواب به صورت نتایج گوگل به شما نمایش داده می‌شود. مدت زمانی که سرور درخواست شما را پردازش کرده و برایتان ارسال می‌کند را TTFB می‌نامند.
TTFB معیاری بسیار جدی و پنهان در خرید هاست و سئو سایت
آفتاب‌‌نیوز :

اگر مدیر سایت هستید حتماً با من موافقید که انتخاب یک هاست قدرتمند، پرسرعت و امن جز لاینفک موفقیت کسب و کار شما محسوب می‌گردد. به نقل از مدیر سرور به جرات می‌توان گفت بیش از ۹۰% مدیران سایت‌ها حداقل یک‌بار با مشکل انتخاب و خرید هاست مناسب برای سایت خود روبرو بوده و یا با انتخابی اشتباه هزینه‌های گزافی را بابت این مشکل پرداخت کرده‌اند.

اگر قصد دارید برای سایت خود یک هاست مناسب تهیه کنید توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. قرار است از معیار بسیار مهمی با شما صحبت کنم که احتمالاً از آن بی‌خبر هستید و یا اطلاعات کافی ندارید. پارامتر TTFB یکی از تکنیک‌های است که در روند خرید هاست به شدت به کمک ما خواهد آمد.

ما به عنوان مدیر سایت هیچ‌گونه دسترسی به سرور سایت خود نداریم تا بتوانیم با تست‌های تخصصی میزان قدرت هاست خود را بسنجیم پس باید با اتکا به پارامتر‌های شناخته شده‌ای همون TTFB از این جعبه بسته رمزگشایی کنیم.

TTFB چیست و چگونه در تشخیص هاست ما را کمک می‌کند؟

TTFB که مخفف شده کلمات Time To First Byte می‌باشد و بیانگر مدت زمانی است که سرور پس از ارسال درخواست از سوی مرورگر کاربر منتظر می‌ماند و سپس بعد از آن اطلاعات را به سمت کاربر می‌فرستد. خوب بیاییم کمی واضح‌تر این مورد را شرح دهیم. اگر شما به‌طور مثال وارد سایت گوگل شوید و کلمه‌ای را در گوگل جستجو نمایید و بعد از فشردن دکمه جستجو و یا زدن اینتر درخواست شما به سمت سرور‌های گوگل از طریق مرورگر شما ارسال خواهند شد این درخواست سپس در کسری از ثانیه پردازش شده و جواب به صورت نتایج گوگل به شما نمایش داده می‌شود. مدت زمانی که سرور درخواست شما را پردازش کرده و برایتان ارسال می‌کند را TTFB می‌نامند.

TTFB چرا در سئو سایت مهم است؟

هر ثانیه تأخیر در لود وب‌سایت برای کاربران از نظر گوگل بسیار مهم و حیاتی است و تأثیر مستقیمی روی سئو سایت خواهد داشت. پس بدیهی است که باید افزایش سرعت سایت به عنوان یک اولویت مهم در کسب و کار شما در نظر گرفته شود.

اگر بتوانید بارگذاری صفحات سایت خود را بهینه کنید به زودی متوجه تغییرات بسیار مهمی در سئو سایت و قرارگیری کلمات کلیدی کسب و کارتان در رتبه‌های بالاتر گوگل خواهید شد و به طبع فروش شما نیز افزایش خواهد یافت. این پاداشی است از سمت گوگل به فعالیت‌های شما در جهت رضایت بیشتر کاربران سایتتان

چگونه متوجه شویم TTFB هاست ما مناسب است؟

برای سنجش میزان تأخیر لود سرور یا همان TTFB یک راهکار بسیار ساده وجود دارد که احتمالاً تا به امروز از دید شما پنهان بوده است و آن هم سنجش سرعت سایت توسط وب‌سایت جی تی متریکس است.

همان‌طور که در شکل زیر مشاهده می‌کنید میزان TTFB سایت آپارات بررسی شده و می‌توانید آن را به وضوح ببینید. از آنجایی که این عدد هر چه کمتر باشد بهتر است پس باید به دنبال هاستی باشید که سرعت پاسخگویی آن به کاربران به زیر ۵۰۰ میلی ثانیه باشید.

اصول تشخیص و خرید هاست

همان‌طور که مشخص است عدد TTFB این سایت ۸۱۴ms است که بیش از استاندارد تعریف شده ما بوده و ضعف مهمی در این سایت به حساب می‌آید. بهتر است با عملیات افزایش سرعت سایت و تغییر سرور این سایت در وضعیت بهتری قرار گیرد تا ترافیک و رتبه بهتری بتواند از گوگل دریافت نمایید.

TTFB خط قرمزی که باید جدی گرفته شود

اگر با چند بار سنجش سرعت سایت توسط جی تی متریکس هر دفعه اعداد بالای ۱ ثانیه دریافت کرده و تمامی کار‌های افزایش سرعت سایت اعم از کش و کاهش حجم عکس‌ها و ... را انجام داده‌اید، ولی کماکان بهبودی در میزان TTFB سایت شما رخ نداده به‌طور قطع بدانید که هاست شما مناسب نبوده و باید سریعاً نسب به خرید هاست جدید و اصولی اقدام نمایید.

چگونه قبل از خرید هاست پارامتر TTFB را چک کنیم؟

برای این مورد می‌توانید با ارسال تیکت پشتیبانی از میزبان موردنظر چند سایتی که بر روی سرور‌های آن شرکت میزبانی می‌شوند را درخواست کرده سپس آن‌ها را توسط ابزار جی تی متریکس بررسی کنید اگر اعداد به دست آمده در رنج ۳۰۰ الی ۵۰۰ میلی ثانیه بود با اطمینان می‌توانید از آن سرویس دهنده هاست تهیه کنید در غیر این صورت به دنبال شرکت دیگری باشید.

منبع آموزش: modireserver.com

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین