کد خبر: ۷۴۹۴۱۲
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶
تبلیغات

کودکان خود را برای مواجهه با سویه جدید کرونا آماده کنیم

با استفاده از اسباب‌بازی‌های خانگی و سرگرم‌کردن کودک در محیط خانه می‌توان تا حد زیادی از ورود به محیط‌های شلوغ و ابتلاء به بیماری جلوگیری کرد. همچنین با استفاده از راهکارهای ارائه شده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانید دوران کرونا را به‌راحتی همراه با کودک خود سپری کنید.
کودکان خود را برای مواجهه با سویه جدید کرونا آماده کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

شیوع بیماری کرونا تأثیرات روحی و روانی نامطلوبی بر روی کودکان گذاشته است. به‌طوری که کودکان به جای بازی با همسن و سالان خود، تنها به بازی با اسباب بازی روی آورده‌اند. اما با بروز سویه جدید این بیماری همچنان باید به مراقبت‌ها ادامه داد تا این پاندمی به پایان برسد. در اینجا قصد داریم با روش‌های آماده کردن کودکان برای مواجه با سویه جدید کرونا بپردازیم و اهمیت نقش اسباب بازی در این دوره را بررسی کنیم.

تاثیرات روحی بیماری کرونا بر روی کودکان

بروز بیماری کرونا باعث شد که کودکان از بازی با همسن و سالان خود محروم شوند. علاوه‌براین، آنلاین شدن مدارس و مهدهای کودک نیز ارتباطات حضوری کودکان را به حداقل رساند. تمامی این موارد باعث بروز مشکلاتی مانند اضطراب، ترس و مهم‌تر از همه منزوی شدن کودکان شده است. از طرفی شیوع سویه جدید کرونا این موضوع را یادآور می‌شود که باید همچنان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه داد و محدودیت‌های کرونایی را جدی گرفت.

راهکارهای آماده کردن کودکان برای مقابله با کرونای جدید

با توجه به بروز سویه جدید کرونا، علاوه‌بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به دنبال راهکارهایی برای آماده کردن کودکان در مواجهه با این ویروس بود. در ادامه برخی از راهکارهای موثر برای این موضوع را بررسی می‌کنیم:

  • با کودک خود صحبت کنید

اولین گام برای آماده کردن کودکان، صحبت کردن با آن‌ها است. سعی کنید در صحبت‌های خود به کودکان آرامش بدهید و به آن‌ها این اطمینان را بدهید که این بیماری به پایان می‌رسد و اوضاع دوباره عادی می‌شود. در صحبت‌های خود به او بگویید که رعایت‌های او و بقیه افراد می‌تواند کاملاً مؤثر باشد و بیماری را شکست دهد. با او درمورد بیماری صحبت کنید و به او اطمینان دهید که بسیاری از بیماران کرونایی خوب می‌شوند. صحبت‌های خود در مورد ویروس را می‌توانید با استفاده از اسباب بازی و در قالب بازی‌های مختلف، با کودک بیان کنید.

  • نکات بهداشتی را بازگو کنید

یک بار دیگر رعایت نکات بهداشتی را برای او بازگو کنید. شستن دست‌ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله با دیگران از جمله نکات بهداشتی هستند که باید برای کودک بازگو شوند. می‌توانید نحوه صحیح شستن دست‌ها را به‌صورت عملی به او آموزش دهید. علاوه‌بر این به او یادآوری کنید که قبل از شستن دست‌های خود، به صورت، چشم‌ها دهان، بینی و حتی گوش‌های خود دست نزند. می‌توانید با استفاده از انواع اسباب بازی، پروتکل‌ها و مسائل بهداشتی را به کودکان آموزش دهید تا بهتر در ذهن کودک ماندگار شود. خلاق باشید و نکات بهداشتی را حین بازی به بچه‌ها یادآوری کنید.

کودکان خود را برای مواجهه با سویه جدید کرونا آماده کنیم

  • کودک را در کارهای خانه مشارکت دهید

سعی کنید کودکان را در کارهای سبک خانگی مشارکت دهید. همکاری در کارهای خانه می‌تواند به کودک احساس مفید بودن بدهد و روحیات او را شادتر کند. این کار در خانه ماندن برای کودکان را به یک همکاری جمعی تبدیل می‌کند. سعی کنید اصول بهداشتی را در خانه در مقابل چشمان کودکان رعایت کنید. به‌دلیل اینکه کودکان بیشتر از طریق دیدن، آموزش می‌بینند. بنابراین اگر اصول بهداشتی را در مقابل چشمان آن‌ها انجام دهید؛ کودک نیز به رعایت بهداشت ترغیب می‌شود.

  • کودکان را با بازی‌های خانگی سرگرم کنید

با وجود بیماری کرونا رفتن به پارک‌ها و شهربازی‌ها برای کودکان به حداقل ممکن رسیده است. این نوع محیط‌ها امکان آلودگی بیشتری دارند بنابراین در مورد آلودگی محیط‌های عمومی با کودکان صحبت کنید. در این شرایط، از بازی‌های خانگی استفاده کنید.

انجام بازی‌های خانگی با انواع اسباب بازی می‌تواند راهکار بسیار خوبی برای سرگرم کردن بچه‌ها باشد. اجرای نمایش نامه با اسباب بازی‌ها گوناگون یا احیای بازی‌های کودکانه قدیمی می‌تواند اوقات فراغت کودکان را به خوبی پر کند و لحظات شیرینی را برای آن‌ها به وجود بیاورد. اگر با صبر و حوصله و خلاقیت با کودکان بازی کنید، دیگر شاهد بهانه‌گیری‌های آن‌ها نخواهید بود.

  • ماسک‌های زیبا و جذاب برای کودک خریداری کنید

در طی دوران کرونا ثابت شد که انواع ماسک‌های پارچه‌ای دو لایه و قابل شستشو می‌توانند به خوبی از کودکان محافظت کنند. معمولاً کودکان برای استفاده از ماسک، مقاومت می‌کنند. به همین دلیل توصیه می‌شود برای کودکان خود ماسک‌ طرح دار بچه گانه زیبا و جذاب خریداری کنید تا با استفاده از این نوع ماسک‌ها، به ماسک زدن ترغیب شوند.

ماسک‌های با طرح عروسکی، طرح اسباب بازی و شخصیت‌های کارتونی برای کودکان بسیار جذاب و دلنشین هستند. اما پیدا کردن ماسک‌های جذاب در بازار کار چندان ساده‌ای نیست. اغلب ماسک‌های داخل بازار ساده هستند و کودک علاقه‌ای به استفاده از آن‌ها ندارد. برای خرید ماسک‌ پارچه ای بچه گانه با طرح فانتزی و جذاب بهتر است به فروشگاه‌های اینترنتی سر بزنید و ماسک‌های متنوع آن‌ها را جستجو کنید. می‌توانید این کار را همراه با کودک انجام دهید و ماسک دلخواه او را پیدا کنید.

خرید ماسک کودک از فروشگاه اینترنتی رنگ به رنگ

فروشگاه اینترنتی رنگ به رنگ عرضه‌کننده انواع ماسک عکس دار بچه گانه از جنس پارچه‌ای دو لایه قابل شستشو می‌تواند خرید ماسک کودک را آسان‌تر کند. فروش اسباب بازی کودک و ماسک‌های کارتونی و فانتزی در این سایت با مناسب‌ترین قیمت انجام می‌شود.

کودکان خود را برای مواجهه با سویه جدید کرونا آماده کنیم

این مجموعه با هدف ارائه محصولات باکیفیت توانسته است در دوران کرونا خرید محصولات کودکانه را تسهیل نماید. برای خرید انواع ماسک پارچه‌ای جذاب، اسباب بازی‌های دخترانه و پسرانه، بازی‌های فکری و عروسک‌های مختلف می‌توانید به همراه کودک خود از محصولات سایت دیدن فرمایید و محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید. علاوه‌بر این با استفاده از مقالات مفید در بخش بلاگ این فروشگاه اینترنتی، دانش خود را در خصوص تربیت فرزند و مسائل مهم در این زمینه افزایش دهید.

با استفاده از اسباب‌بازی‌های خانگی و سرگرم‌کردن کودک در محیط خانه می‌توان تا حد زیادی از ورود به محیط‌های شلوغ و ابتلاء به بیماری جلوگیری کرد. همچنین با استفاده از راهکارهای ارائه شده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانید دوران کرونا را به‌راحتی همراه با کودک خود سپری کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین