کد خبر: ۷۴۹۴۲۰
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰

جاده اقلید - یاسوج بازگشایی شد

رییس پلیس راه شمال فارس گفت: محور اقلید به یاسوج که به علت بارش برف مسدود شده بود هم اکنون باز و تردد در آن با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
جاده اقلید - یاسوج بازگشایی شد
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی افزود: با فعالیت سامانه بارشی اخیر در استان فارس که با ریزش برف در مناطق سردسیر همراه بود سبب مسدود شدن برخی از راه های ارتباطی شهرهای شمالی فارس شد.

وی ادامه داد: گردنه کوهستانی مسیر اقلید به یاسوج و اقلید به سپیدان در ساعاتی مسدود شد که با تلاش های عوامل مربوط بازگشایی و هم اکنون تردد در جریان است.
رییس پلیس راه شمال فارس از مسافران درخواست کرد از سفرهای غیر ضروری در این مسیر پرهیز کنند و در صورت ضرورت به سفر تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ را با خود همراه داشته باشند.

بخشدار سده شهرستان اقلید نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بیش از ۷۰ خودرو که به دلیل یخ زدگی امکان تردد نداشتند در کمپ های گردشگری مهدیه آسپاس، مدرسه شبانه روزی سده و منازل شخصی افراد در دژکرد تا بازگشایی مسیر اسکان داده شدند.

ابراهیم محمدی افزود: ستاد مدیریت بحران بخش سده با همکاری شهرداری، دهیاران، شورای اسلامی، نیروهای مقاومت بسیج، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش این بخش و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در طول مدت بارندگی و حضور مستمر در مسیر جاده ها در امداد رسانی بسیار تلاش کردند.

وی ادامه داد: همچنین ماشین آلات سنگین پیمانکاران ساخت آزادراه شیراز اصفهان نیز در بازگشایی این مسیر تلاش کردند.

بخشدار سده افزود: همچنین فعالیت این سامانه بارشی سبب قطعی برق به مدت ۱۲ ساعت در شهر سده، دژکرد و روستای اطراف شد که با همکاری مستمر مدیریت برق شهرستان این مشکل نیز برطرف شد.

به گفته رییس اداره هواشناسی شهرستان اقلید، با فعالیت سامانه بارشی اخیر، ارتفاع برف در سطح شهر اقلید ۱۰ سانتی متر و در ارتفاعات به ۵۰ تا ۷۰ سانتی متر و در گردنه های منتهی به یاسوج و سپیدان نیز ارتفاع برف به ۱۷۰ سانتیمتر رسیده است.

شهرستان سردسیری اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین