کد خبر: ۷۴۹۴۷۹
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸

امن‌ترین خطوط هوایی جهان کدامند؟

شرکت هواپیمایی «ایر نیوزیلند» در صدر این فهرست قرار دارد که دلیل آن به‌روزرسانی مداوم سیستم‌های ایمنی در هواپیماهای آن است.
امن‌ترین خطوط هوایی جهان کدامند؟
آفتاب‌‌نیوز :

طی دو سال گذشته به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا امکان استفاده از فرصت تعطیلات برای سفر چندان مهیا نبود، اما انتظار می‌رود که در سال جاری میلادی با گسترش واکسیناسیون عمومی بر میزان مسافرات‌های بین‌المللی افزوده شود و صنعت گردشگری جان دوباره‌ای بگیرد.

به گزارش یورونیوز؛ در ادامه شماری از خطوط هوایی امن جهان معرفی می‌شوند که به شما کمک خواهد کرد با آرامش بیشتری اقدام به رزرو بلیطهای خود کنید و نگرانی در طول سفر نداشته باشید.

این فهرست، حاصل بررسی کیفیت کار و عملکرد ۳۸۵ شرکت مسافرت هوایی از سراسر جهان است که توسط وبسایت تحلیلی AirlineRatings.com انجام شده تا ۲۰ شرکت هواپیمایی که امن‌تر از دیگر شرکت‌ها هستند مشخص شوند. این وبسایت برای ارزیابی عملکرد شرکت‌های هواپیمایی در این موضوع به شاخص‌هایی همچون سابقه وقوع حادثه هوایی در دو سال گذشته، استانداردهای دولتی، عمر ناوگان هوایی و دقت در اجرای پروتکل‌های ایمنی مرتبط با کووید۱۹ توجه داشته است.

وبسایت AirlineRatings.com همچنین در یک بررسی جداگانه، فهرست ۱۰ شرکت هواپیمایی ارزان قیمت با ایمنی بالا را نیز تهیه کرده است. به این ترتیب اگر با هواپیماهای این شرکت‌ها به سفر بروید، چه مسافر بخش درجه یک باشید یا خیر، می‌توانید از ایمنی هواپیمایتان مطمئن باشید.

ایمن‌ترین شرکت‌های هواپیمایی جهان برای پرواز در سال ۲۰۲۲ میلادی

- شرکت هواپیمایی «ایر نیوزیلند» در صدر این فهرست قرار دارد که دلیل آن به‌روزرسانی مداوم سیستم‌های ایمنی در هواپیماهای آن است؛ دلایلی مانند استفاده از سیستم نظارت در زمان واقعی برای بررسی عملکرد موتورهای هواپیما و استفاده از سیستم‌های ناوبری هوایی جدید، همچنین داشتن یک ناوگان هوایی بسیار جوان، امنیت سفرهای بین‌المللی با هواپیماهای این شرکت را بسیار بالا برده است. میانگین سنی هواپیماهای این شرکت تنها ۶.۸ سال است و هواپیماهای آن در در شرایط آب و هوایی چالش برانگیز و در مقاصد دورافتاده نیز فعالیت دارند.

پیش از این شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا رتبه اول ایمنی را داشت اما این جایگاه را به دلیل وقوع حادثه‌ای در سال ۲۰۱۸ میلادی در فرودگاه پرت، از دست داد. در آن زمان یکی از هواپیماهای این شرکت از باند خارج شد و به یک هواپیمای خاموش که روی باند بود، برخورد کرد. این حادثه باعث شد که رتبه ایمنی هواپیمایی کانتاس از یک به هفت سقوط کند.

- رتبه دوم ایمن‌ترین خوط هواپیمایی جهان در سال ۲۰۲۱ میلادی به شرکت هواپیمایی «اتحاد» امارات عربی متحده و رتبه سوم نیز به «قطر ایرویز» داده شد.

نام دیگر شرکتهای هواپیمایی حاضر در این فهرست (رتبه ۴ تا ۲۰) به شرح زیر است:

۴- شرکت هواپیمایی سنگاپور

۵- شرکت هواپیمایی «تاپ پرتغال»

۶- شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی یا همان «sas airlines»

۷- شرکت هواپیمایی «کانتاس» استرالیا

۸- شرکت هواپیمایی آمریکایی «آلاسکا ایرلاینز»

۹- شرکت هواپیمایی تایوانی «EVA Air»

۱۰- شرکتهای هواپیمایی ویرجین آتلانتیک (بریتانیا) و ویرجین استرالیا که بیش از ۵۰ درصد از سهام آنها متعلق به ریچارد برانسون، مالک گروه ویرجین است.

۱۱- شرکت هواپیمایی هنگ‌کنگی «Cathay Pacific»

۱۲- شرکت هواپیمایی آمریکایی «Hawaiian Airlines»

۱۳- شرکت هواپیمایی «امریکن ایرلاینز»

۱۴- شرکت‌های هواپیمایی آلمانی «لوفتهانزا» و خطوط هوایی بین‌المللی سوئیس

۱۵- شرکت هواپیمایی فنلاندی «Finnair»

۱۶- شرکت هواپیمایی فرانسوی‌-هلندی «Air France KLM»

۱۷- شرکت هواپیمایی «بریتیش ایرویز»

۱۸- شرکت هواپیمایی آمریکایی «دلتا ایرلاینز»

۱۹- شرکت هواپیمایی آمریکایی «یونایتد ایرلاینز»

۲۰- شرکت هواپیمایی امارات

ایمن‌ترین خطوط هوایی ارزان قیمت در سال ۲۰۲۲ کدامند؟

وب سایت AirlineRatings.com همچنین فهرست ۱۰ شرکتی که ایمن‌ترین خطوط هوایی ارزان قیمت جهان را دارند، تهیه کرده است؛ در تهیه این فهرست ترتیب خاصی در نظر گرفته نشده است. این شرکتها عبارتند از:

شرکت هواپیمایی آمریکایی «Allegiant»، شرکت بریتانیایی «easyJet»، شرکت آمریکایی «Frontier»، شرکت استرالیایی «Jetstar Group»، شرکت آمریکایی «Jetblue»، شرکت ایرلندی «Ryanair»، شرکت ویتنامی «Vietjet»، شرکت مکزیکی «Volaris»، شرکت کانادایی «Westjet» و سرانجام شرکت هواپیمایی « izz» متعلق به کشور مجارستان.

رتبه ایمنی شرکت‌های هواپیمایی ایران

در این رتبه بندی، جایگاه شرکت‌های هواپیمایی ایران در موضوع ایمنی، شامل کیش ایرلاین، ماهان ایر، تابان ایر، ایران ایر و هواپیمایی آسمان، در میان همه شرکت‌های هواپیمایی جهان بعد از رتبه ۲۳۰ است و در میان آنها نیز هواپیمایی آسمان دارای یکی از پایین‌ترین رنکینگهای جهانی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین