کد خبر: ۷۴۹۴۸۴
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹

همه سرماخورده‌ها خود را مبتلا به اُمیکرون بدانند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: هر چند گفته می‌شود میزان بستری و موارد مرگ و میر ناشی از ابتلا به اُمیکرون کمتر است اما خطر بستری شدن در بیمارستان و ICU و مرگ وجود دارد و شاهد فوتی ناشی از اُمیکرون در کشور بوده‌ایم.
همه سرماخورده‌ها خود را مبتلا به اُمیکرون بدانند
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر محمدحسین سرمست با اشاره به شیوع اُمیکرون در خوزستان اظهار کرد: موارد مثبت ابتلا به کرونا افزایشی شده است اما امیدوارم به شرایط همه‌گیری ابتلا نرسیم.

وی افزود: هر چند گفته می‌شود میزان بستری و موارد مرگ و میر ناشی از ابتلا به اُمیکرون کمتر است اما خطر بستری شدن در بیمارستان و ICU و مرگ وجود دارد و شاهد فوتی ناشی از اُمیکرون در کشور بوده‌ایم. البته تاکنون موردی از مرگ در پی ابتلا به این سویه در خوزستان نداشته‌ایم.

سرمست تصریح کرد: با توجه به اینکه تنها از یک درصد موارد مثبت کرونا تست شناسایی اُمیکرون گرفته می‌شود، مردم نباید به عدد مبتلایان به اُمیکرون توجه کنند. از طرف دیگر نیز ممکن است بسیاری از مبتلایان به کرونا برای انجام تست مراجعه نکنند.

وی افزود: اُمیکرون علائمی مانند آبریزش بینی و بدن درد دارد اما با توجه به اینکه علائم ابتلا به این سویه شبیه سرماخوردگی است اکنون باید همه سرماخوردگان، خود را مبتلا به اُمیکرون فرض و در صورت بروز علائم، خود را قرنطینه کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: احتمال ابتلای افراد واکسینه شده به اُمیکرون نیز وجود دارد اما به نوع خفیف‌تر بیماری مبتلا می‌شوند.

سرمست با بیان اینکه تزریق سه دوز واکسن در برابر اُمیکرون تا ۹۰ درصد ایمنی ایجاد می‌کند، افزود: مردم به ویژه افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند نباید تصور کنند اگر به اُمیکرون مبتلا شوند، درگیر بیمارستان نمی‌شوند یا خطر مرگ برای آن‌ها وجود ندارد بنابراین نباید دریافت واکسن را به تاخیر بیندازند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین