کد خبر: ۷۴۹۵۱۱
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

عکس/ رونمایی از بزرگ‌ترین الماس سیاه جهان

بزرگ‌ترین الماس تراش خورده سیاه جهان برای اولین بار روز دوشنبه در دبی به نمایش درآمد.
عکس/ رونمایی از بزرگ‌ترین الماس سیاه جهان
آفتاب‌‌نیوز :

 این الماس سیاه ۵۵۵.۵۵ قیراطی روز دوشنبه برای اولین بار پیش از آن که به حراج گذاشته شود، به نمایش درآمد و انتظار می‌رود قیمت آن به پنج میلیون دلار برسد.

به گزارش دیلی‌میل، اعتقاد بر آن است که این الماس‌ که انیگما(Enigma) به معنای "معما" نام گرفته است در نتیجه‌ی برخورد یک سیارک یا شهاب‌سنگ ۲.۶ میلیارد تا ۳.۸ میلیارد سال قبل به زمین تشکیل شده باشد.

این الماس آثاری از نیتروژن و هیدروژن فراوان در فضا را در خود دارد و علاوه بر آن در این الماس ماده‌ای به نام آسبورنیت(osbornite) وجود دارد که یک ماده معدنی منحصر به فرد در شهاب سنگ‌ها است.

این الماس در دهه ۱۹۹۰ توسط مالک فعلی‌اش به عنوان یک سنگ سخت به دست آمد. او این الماس را به شکل ظاهر کنونی‌اش تراشید. ظاهر آن از نماد نخل‌ شکل خمسه(Hamsa) که نشانگر قدرت و حفاظت در خاورمیانه است، الهام گرفته شده است.

رونمایی از بزرگ‌ترین الماس سیاه جهان

الماس "انیگما" پس از آنکه در دوبی به نمایش درآمد و پیش از آن که حراج هفت روزه آنلاین آن در روز سوم فوریه آغاز شود، سفری به لس‌انجلس، کالیفرنیا و لندن خواهد داشت.

"کتیا نونو بوئیز"(Katia Nounou Boueiz) رئیس حراجی ساتبیز(Sotheby's) در امارات متحده عربی در بیانیه‌ای گفت: ما مفتخریم که دبی به عنوان اولین مقصد برای نمایش این الماس نادر انتخاب شده است و در مسیر سفر چندین میلیون ساله آن نقش داشته است.

الماس‌های سیاه یا کربنادوها، تیره، مات، متخلخل هستند و اغلب درخشندگی نامحسوسی دارند.

این نوع الماس‌ها برای اولین بار در سال ۱۸۴۱ توسط کاوشگران پرتغالی در برزیل کشف شدند و کربنادو نام گرفتند زیرا شبیه به تکه‌های کوچک زغال بودند.

سوفی استیونز (Sophie Stevens) از حراج‌خانه ساتبیز لندن می‌گوید: الماس‌های کربنادو فوق‌العاده قدیمی هستند.

رونمایی از بزرگ‌ترین الماس سیاه جهان

الماس‌های سفید و رنگی به طور معمول در سنگ کیمبرلیت یافت می‌شوند و از طریق فوران‌های آتشفشانی به سطح زمین می‌آیند. در حالی که الماس‌های سیاه در رسوبات آبرفتی یافت می‌شوند که بدین معناست که توسط آب آورده شده‌اند و نزدیک به سطح زمین یا روی آن یافت می‌شوند.

استیونز همچنین به The National گفته است که به نظر می‌رسد این الماس در نتیجه‌ی برخورد یک سیارک به زمین به وجود آمده باشد.

این الماس یکی از سخت‌ترین مواد برای بُرش است اما متخصصان آن را به یک جواهر ۵۵ وجهی تبدیل کردند.

به گفته استیونز، این الماس که به «شگفتی کیهانی» هم معرف است، ممکن است در ازای بیت‌کوین فروخته شود.

او می‌گوید که ما ارز دیجیتال را نیز برای فروش این الماس می‌پذیریم.

رونمایی از بزرگ‌ترین الماس سیاه جهان

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین