کد خبر: ۷۴۹۵۱۳
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹

قیمت دلار بالاتر می‌رود؟

به دلیل اینکه معامله‌گران برای حفظ ارزش دلار تلاش کردند دلار افزایشی شد و سیاست‌های انقباضی فدرال‌ رزرو تا حد زیادی بر این نوسان قیمت تاثیرگذار بوده است اما یورو از بالاترین سطح دو ماهه خود کاهش یافت.
قیمت دلار بالاتر می‌رود؟
آفتاب‌‌نیوز :

 با ارزیابی معامله‌گران برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، ارزش دلار بالا رفت اما کاهش غیرمنتظره نرخ‌های وام‌دهی کلیدی در چین با سایر بانک‌های مرکزی بزرگ مذاکره کننده برای افزایش نرخ تنها مدت کوتاهی بر یوان تاثیر گذاشت و شاخص دلار آمریکا که هفته گذشته به شدت کاهش یافته بود با ۰.۱ درصد افزایش به ۹۵.۳۲۳ رسید.

به گزارش رویترز، گلدمن ساکس به مشتریان گفت: «به نظر می‌رسد فعالان بازار با ۳.۷ درصد افزایش نرخ بهره فدرال‌ رزرو برای سال ۲۰۲۲ و ۲.۳ درصد برای سال ۲۰۲۳ استنباط می‌کنند که خطرات قیمت‌گذاری سیاستی در حال حاضر متعادل‌تر شده است البته فدرال رزرو در ۲۵ تا ۲۶ ژانویه تشکیل جلسه می‌دهد و انتظار نمی‌رود نرخ‌ها را تغییر دهد».

تحلیلگران رابوبانک هلند اظهار کردند: پوزیشن‌های بلندمدت سفته‌بازان در دلار آمریکا یا شرط‌بندی روی آن باعث افزایش دلار در هفته منتهی به ۱۱ ژانویه شد اما نزدیک به بالاترین حد اخیر باقی ماند که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران مشتاق حفظ دلار آمریکا در میان لفاظی‌های تند فدرال رزرو هستند. یورو نیز پس از افزایش به بالاترین سطح در دو ماه گذشته، با ۰.۲ درصد کاهش در برابر دلار به ۱.۱۳۹۶ دلار رسید.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا گفت: این بانک آماده است هر اقدام لازم برای کاهش تورم به هدف ۲ درصدی خود را انجام دهد زیرا تورم ماه گذشته به پنج درصد رسید که بالاترین رکورد در بلوک ارز ۱۹ کشور است.

ایزابل اشنابل، عضو هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا بیان کرد: افزایش نرخ بهره در منطقه یورو باعث کاهش افزایش قیمت انرژی نخواهد شد اما در جاهای دیگر، شتاب برای انقباض افزایش داشته است. همچنین یوان در ابتدا با افزایش نرخ اوراق قرضه دولتی به دلیل کاهش نرخ، اندکی کاهش یافت و سپس در ۶.۳۴۹۰ در هر دلار ثابت شد.

آمار تورم انگلیس روز چهارشنبه منتشر می‌شود اما استرلینگ پس از اینکه هفته گذشته به بالاترین حد خود از اواخر اکتبر رسیده بود با ۰.۲ درصد کاهش در برابر دلار به ۱.۳۶۵۱ دلار رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین