کد خبر: ۷۴۹۶۸۲
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵

بنزین ناخالصی دارد؟

سوخت توزیعی در جایگاه‌های کل کشور در چهار مرحله پس از تولید، در پالایشگاه‌ها، مخازن، هنگام تحویل خط و مخزن جایگاه‌ها، کنترل می‌شود.
بنزین ناخالصی دارد؟
آفتاب‌‌نیوز :

مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: اخبار رسانه‌ها درباره مطابق نبودن بنزین توزیعی در سطح شهر تهران با استاندارد‌های یورو ۴ به‌دلیل مخلوط شدن با دیگر فرآورده‌ها در تانکر‌های نفتکش، صحیح نیست، زیرا سیستم توزیع سوخت در کشور کاملاً مکانیزه است و فرآورده‌های مختلف در انبار‌های نفت، کاملاً مجزا توزیع و بارگیری می‌شوند.

به گفته سالاری‌نسب، هر نفتکش کارت حمل مخصوص خود را دارد که نوع فرآورده توزیعی در آن قید شده و برای مثال، نفتکشی که نفت‌کوره حمل می‌کند، سیستم به او اجازه حمل فرآورده دیگری را نخواهد داد. در موارد استثنا نیز، باید کاملاً مخزن و تانکر نفتکش شست‌وشو و دوباره کنترل شود تا بتواند فرآورده جدید را بارگیری کند.

او، بنزین و گازوئیل تولیدی در سطح کلانشهر‌ها و حوزه تهران را دارای استاندارد یورو ۴ دانست.

اسدالله قلیزاده رئیس انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی، از اعلام کردن غیراستاندارد بودن بنزین به دادستانی کشور خبر داده بود و غلامرضا شریعتی رئیس سابق سازمان استاندارد نیز گفته بود: تحلیل ما در سال ۹۹ نشان می‌دهد کیفیت بنزین در کشور بهبود پیدا کرده، اما هنوز در برخی شاخص‌ها فاصله دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین