کد خبر: ۷۴۹۶۸۵
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲

ابطحی: پس از انتشار نامه جعلی منسوب به من اهواز به هم ریخت

دور هم جمع شدن هر از چندگاه خاتمی، روحانی، ناطق نوری و سید حسن خمینی برای تازه کردن دیدار‌ها و گپ و گفت‌های معمولی است
ابطحی: پس از انتشار نامه جعلی منسوب به من اهواز به هم ریخت
آفتاب‌‌نیوز :

دیروز و دراولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده حبیب فرج الله چعب رهبر گروه تروریستی حرکه انضال پای دولت اصلاحات به میان آمد و از نامه مجعول محمد علی ابطحی در سال ۸۴ یاد شد.

بر اساس اطلاعات دادستان، «در دهه ۷۰ شمسی تعدادی از عوامل معارض عرب با هدف تجزیه خوزستان اقدام به شناسایی و جذب نیرو در سطح استان کردند. این گروه سال ۱۳۷۸ هسته‌های اولیه خود را به سرکردگی حبیب لبگان در خوزستان تشکیل داد. در سال‌های ۷۹ تا ۸۳ به‌منظور تامین منابع مالی اقدام به سرقت‌های مسلحانه کردند و با انجام عملیات‌های تروریستی در سال ۸۴ فعالیت خود را با انتشار نامه مجعول در سال ۸۴ منتسب به رئیس دفتر رئیس‌جمهور (محمد علی ابطحی) و انجام عملیات‌های تروریستی وارد فاز امنیتی و نظامی شد.»

در آن نامه ادعا شده بود که ابطحی پیشنهاد‌هایی به خاتمی داده که با مهاجرت اجباری، ترکیب شهر‌هایی که اکثریت ساکنان آن عرب هستند را عوض کنند که منجر به برانگیخته شدن احساسات مردم در سطح استان شد و این گروه اقدام به بمب گذاری‌هایی در فرمانداری اهواز، اداره کل برنامه‌وبودجه و اداره مسکن کرد.

محمدعلی ابطحی در این خصوص گفت: من خیلی مایل نیستم در این مورد صحبت کنم و مسئله را تشدید کنم، اما نامه‌ای منتشر شد که جعلی بود و پس از انتشار آن اهواز به هم ریخت، آن زمان من دو سه تا بیانیه دادم و تاکید کردم تامه ادعایی، حعلی و متن آن سرتاپا دروغ است.

متاسفانه آن زمان بیانیه من را در رادیو تلوزیون ایران نخواندند و بی بی سی خواند وتا آمدند آن را جمع کنند درگیری شد و فکر کنم یکی دونفر کشته شدند، در نهایت اینکه من این وسط کاره‌ای نبودم. این واقعیت ماجرا بود.

ابطحی در پاسخ به سئوالی دربازه حضور خود در دیدار‌های اخیر خاتمی با روحانی، ناطق نوری و سید حسن خمینی گفت:من در این دیدار‌ها حضور نداشتم؛ و‌ی درباره مطرح شدن بحث بازسازی جبهه اصلاحات در این دیدار‌ها دتاکید کرد: اطلاعی ندارم، ولی گمان نمی‌کنم بحث سیاسی خاصی در دیدار‌ها مطرح شده باشد. ابطحی افزود: دور هم جمع شدن، هر از چند گاه آقایان برای تازه کردن دیدار‌ها و گپ و گفت‌های معمولی، رویه‌ای عادی و طبیعی است و هدف از این دورهمی‌ها، الزاما، مذاکره سیاسی نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین