کد خبر: ۷۴۹۶۹۰
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶

رکورد سه ماهه خروج پول از بورس شکسته شد/وعده جدید دولت

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت به دنبال حل ریشه ای مشکلات بازار سرمایه است.
رکورد سه ماهه خروج پول از بورس شکسته شد/وعده جدید دولت
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در توئیتی نوشت: «سازمان برنامه و بودجه بر اجرای مصوبه ۱۰ بندی ستاد اقتصادی دولت برای حمایت از بورس تاکید دارد، دولت علاوه بر برداشتن گام‌های عملی به حل ریشه‌ای مشکلات بازار سرمایه نیز کمک خواهد کرد.»

فارس درباره وضعیت بورس در روز گذشته نوشته است: شکسته شدن آخرین مقاومت کانال ۱.۳ میلیون واحدی در جریان معاملات روز سه شنبه، آخرین امید سهامداران بورس را نیز به کلی از بین برد تا نه تنها شاخص کل وارد یک کانال پایین تر شود، بلکه یک مقاومت جدی نیز در شاخص کل هموزن نیز شکسته شود.

تنها نکته امیدوارکننده معاملات روز گذشته به رشد معاملات خرد در بازار سهام بر می‌گردد. در صورتی که سازمان بورس و وزارت اقتصاد و دارایی فکری به حال بورس نکنند، این حجم خروج پول از بازار سرمایه می تواند بورس را وارد فاز رکود عمیق کند. برخی کارشناسان معتقدند صحبت های پخش شده رئیس سازمان بورس در کمیسیون اقتصادی مجلس علت ریزش ۳۰ هزار واحدی بورس طی معاملات روز سه شنبه بوده است.

خروج پول در بازار سرمایه روز گذشته به نوزدهمین روز متوالی رسید و در پایان معاملات دیروز ۷۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که بیشترین رقم در ۳ ماه گذشته است. خروج پول نسبت به معاملات روز قبل رشدی ۱۵۵ درصدی داشته است.

در پایان معاملات ‌روز سه‌ شنبه، ۲۳ نماد رشد قیمت داشتند که ۱۰ نماد بورسی و ۱۳ نماد فرابورسی بودند. تعداد نمادهای صف خرید در معاملات امروز ۷ سهم بوده است. یعنی ۵ درصد بازار رشد قیمت داشتند.

ارزش صف ‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری دوشنبه ۶۶ درصد افت کرد و در رقم ۱۵ میلیارد تومان ایستاد. میانگین خرید هر کد حقیقی در معاملات امروز ۱۲.۴ میلیون تومان بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین