کد خبر: ۷۴۹۷۴۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
رئیسی، روسیه را بازاری بزرگ برای کالا‌های ایرانی عنوان کرد

رئیسی: سند همکاری‌های ۲۰ ساله ایران و روسیه بزودی نهایی می‌شود

ابراهیم رییسی گفت: آقای پوتین برای افزایش قابل ملاحظه مناسبات دوجانبه در همه عرصه‌ها و بویژه در زمینه اقتصادی، اراده‌ای جدی دارد.
رئیسی: سند همکاری‌های ۲۰ ساله ایران و روسیه بزودی نهایی می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

رییس جمهور ایران در جمع فعالان اقتصادی روسیه گفت: موافقتنامه جامع همکاری‌های بیست ساله بین ایران و روسیه، نقشه راه جهش مناسبت همه‌جانبه بین دو کشور خواهد بود.

رییسی با اشاره به اینکه مقدمات موافقتنامه جامع همکاری‌های دو کشور فراهم شده است و به زودی نهایی خواهد شد، افزود: در دیدار با رییس جمهور روسیه هم اتفاق نظر داشتیم که سطح کنونی مناسبات اقتصادی رضایتبخش نیست و باید با رفع موانع، زمینه افزایش مبادلات دوجانبه به سرعت فراهم شود.

در این نشست که وزیران امور خارجه، نفت، امور اقتصادی و دارایی، سه عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم حضور داشتند رییس جمهور ایران به ظرفیت‌های کم‌نظیر برای جهش مبادلات اقتصادی بین ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: باوجود رشد نسبتا خوب در میزان مبادلات اقتصادی، اما ظرفیت‌ها بسیار بیشتر است.

رییسی به مذاکره با همتای روسی اشاره کرد و افزود: آقای پوتین برای افزایش قابل ملاحظه مناسبات دوجانبه در همه عرصه‌ها و بویژه در زمینه اقتصادی، اراده‌ای جدی دارد و با من هم عقیده بود که میزان فعلی مبادلات اقتصادی بین دو کشور رضایتبخش نیست.

وی به ضرورت رفع موانع صادرات و کاستن از مجوز‌های دست و پاگیر اشاره و تاکید کرد: وزرای همراه، اعضای کمیسیون اقتصادی و فعالان اقتصادی که در این نشست حضور دارند، باید برای مانع زدایی از صادرات اقدام کنند.

رییس جمهور ایران، روسیه را بازاری بزرگ برای کالا‌های ایرانی عنوان کرد و گفت: در صورت برنامه‌ریزی دقیق، همکاری نهاد‌های مرتبط و رفع موانع، می‌توان از این ظرفیت بزرگ استفاده کرد.

گفتنی است دیدار رئیس جمهور ایران با مقامات سیاسی و اقتصادی، مدیران شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه نفت و انرژی، صنایع، کشاورزی، تجارت و گردشگری روسیه از ساعتی قبل پیش در مسکو آغاز شد.

به گزارش صداوسیما؛ در این نشست که وزرای امورخارجه، نفت، امور اقتصادی و دارایی، سه عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و سفیر ایران در روسیه هم حضور دارند، راه‌های توسعه و تعمیق همکاری اقتصادی بین شرکت‌های ایرانی و روسی بررسی شد.

وزیر نفت: با روسیه اسناد خیلی مهمی در زمینه میادین گاز و نفت امضا کردیم / توافقات مهم، بیشتر از آن چیزی که انتظار داشتیم به دست آمد

جواد اوجی وزیر نفت نیز اعلام کرد: که در دیدار و نشست‌های متعددی که با مقامات و شرکت‌های توانمند نفت و انرژی روسیه داشته است توافقات و اسناد مهمی امضا شده که نتیجه آن‌ها را مردم کشورمان بزودی خواهند دید.

اوجی سفرش به روسیه را یکی از پربارترین سفر‌های خود اعلام کرد و افزود: تاکنون دیدار‌های خوبی با وزیر انرژی و معاون نخست وزیر روسیه انجام شد و بیشتر از آن چیزی که انتظار داشتیم توافقات مهم به دست آمد.

اوجی با بیان اینکه توافق‌های خوبی در حوزه همکاری‌های نفت و انرژی بدست آمده است، تصریح کرد: با خیلی از شرکت‌های توانمند روسی در خصوص مشارکت در حوزه توسعه میادین گاز و نفت، احداث پترو پالایشگاه ها، انتقال تکنولوژی و تجهیزات فناورانه که نیاز این صنعت هست، توافقات خیلی خوبی شد و اسناد خیلی مهمی را امضا کردیم و به جرات می‌گویم که بزودی اثراتش را در حوزه انرژی خواهیم دید و قطعا با توجه به عزم و اراده جدی که در دولت مردان روسیه و همچنین در حوزه وزارت نفت ما وجود دارد تمام اهداف تحقق پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: از یکماه پیش برنامه جامع مشترکی را در بخش‌های مختلف حوزه وزارت نفت تنظیم و به طرف روس پیشنهاد دادیم و شرکت‌های توانمند روسی هم بسیار علاقه مندی نشان دادند.

اوجی با بیان اینکه هم کشور ما و هم روسیه در تحریم قرار داریم، افزود: هر دو کشور در ذخایر نفتی و گازی ظرفیت خیلی خوبی داریم و با این اتفاقات خوب و توافقات و اسناد مهمی که در این سفر در حوزه انرژی به امضا رسید، مردم عزیز و حوزه صنعت نفت اثرات آن را خواهند دید.

وزیر نفت که به تازگی رئیس مشترک کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و روسیه شده است، گفت: این موضوع به طرف روسی تفهیم شد که عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران، دولت سیزدهم و حوزه نفت بر این است که ما این روابط را مستحکم و مستمر خواهیم داشت.

وی با توجه به عضویت روس‌ها در اوپک پلاس اظهار داشت: نظرات ایران و روسیه در اجلاس اوپک پلاس یکسان و تصمیماتی که گرفته شده مشابه هم است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
1
12
خدا رحم كنه
الان سر وكله يه ياروي روس گدا پيدا ميشه بنام poxam و دو هزار سطر در تمجيد اين قراردادي كه معلوم نخواهد شد چه زنجيري ست به پاي وطن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
0
10
کاستن از مجوز های دست و پا گیر دقیقا یعنی چی؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
1
12
خوب به ملت هم بگین ...که چی امضا کردین!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
15
3
ما به این دولتمان اعتماد داریم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین