کد خبر: ۷۴۹۷۷۴
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰

فیلم| ناوگان چین و روسیه وارد آب‌های ایران شدند

آیین استقبال از ناوگروه‌های چین و روسیه شرکت کننده در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ ایران، چین و روسیه انجام شد.
فیلم| ناوگان چین و روسیه وارد آب‌های ایران شدند
آفتاب‌‌نیوز :

آیین استقبال از ناوگروه‌های شرکت کننده در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ توسط شناور‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد.

در این آیین ناوگروه چین شامل ناوشکن «ارومچی» و شناور تدارکاتی «تای خو» و ناوگروه روسیه شامل رزم ناو «واریاگ»، ناوشکن «ادمیرال تریبوتس» و سوخترسان «بوریس» مورد استقبال شناور‌های نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفته و وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شدند.

گفتنی است در این رزمایش یگان‌های شناوری ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه شامل ناوشکن‌های دنا، جماران، نقدی و ناو‌های موشک انداز تبرزین و زره و همچنین شناور شهید ناظری حضور خواهند داشت.

پس از آیین استقبال از ناوگان چین و روسیه، جلسه توجیهی و هماهنگی رزمایش با حضور نماینده کشور‌های شرکت کننده به صورت حضوری و وبیناری در بندر چابهار انجام شد.

در این مراسم، امیر دریادار دوم مصطفی تاج الدینی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش و سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ ضمن عرض خیرمقدم، با بیان اینکه رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ ایران از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: ماهیت مشترک تهدیدات دریایی و تحولات سیاسی بین دولت‌ها برای انجام اقدامات هماهنگ، موجب شده که نیرو‌های دریایی سه کشور بیش از گذشته با یکدیگر همکاری کنند.

ناخدایکم ولیچکو فرمانده ناوگروه روسی نیز ضمن تشکر از میزبانی خوب ایران گفت: امیدوارم در کنار هم رزمایش خوبی را اجرا کنیم و به اهدافی که داشتیم برسیم.

در ادامه این مراسم ناخدایکم فرهاد فتاحی فرمانده گروه عملیات رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲، به تشریح برنامه‌ها و انجام آخرین هماهنگی‌ها در خصوص برگزاری این رزمایش پرداخت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین