کد خبر: ۷۴۹۸۷
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۴

آزمایش اتمی هند شبه قاره را لرزاند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هندوستان سومین آزمایش موشک‌های بالستیک میان برد خود را با قابلیت حمل کلاهک‌های اتمی با موفقیت پشت سر گذاشت.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، موشک « آگنی 3 » با برد 3500 کیلومتر و حمل حداکثری 1000 کیلوگرم مهمات یکی از پر قدرت‌ترین موشک‌های ساخت موسسه تحقیقات و توسعه دفاعی هندوستان است.

این موشک با برد 3500 کیلومتر توانایی حمل کلاهک‌های اتمی را بر فراز مناطق گسترده‌ای از آسیا و خاورمیانه را دارد و در اولین سری از آزمایشات این نوع موشک های بالستیک که با روکش جامد تجهیز گردیده بودند موفقیتی حاصل نگردید‌. در دومین مرحله روکش‌های مربوطه به موقع از موشک جدا نگردید و به هدف نزدیک نشد.

با این حال این مرحله از آزمایش‌ها به گفته رسانه‌های داخلی هند موفقیت آمیز خوانده شد.

مدل های قبلی سری آگنی، آگنی 1 و 2 با برد حقیقی 700 کیلومتر و برد نسبی 2500 کیلومتر در گذشته در ارتش هنوستان به خدمت گرفته شده بودند .

بر طبق گفته‌های رسانه‌های هندوستان این نوع موشک بالستیک ( آگنی 3 ) قابلیت نصب بر روی پایه‌های سکوهای راه آهن – و مدل اصلاح شده (پیشرفته)‌ آن بر روی سطح زیر دریایی اتمی و حمل فن آوری پشرفته را داشته و  انتظار می‌رود قبل از به کارگیری در نیروی دریایی هندوستان در سال 2009 آزمایشات مختلف دریایی بر روی این نسل از موشک‌های بالستیک انجام گیرد .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین