کد خبر: ۷۵۰۰۰۳
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰

اوکراین سفیر آلمان را فراخواند

به دلیل امتناع برلین از ارسال سلاح به کی‌یف، اوکراین سفیر آلمان را فراخواند.
اوکراین سفیر آلمان را فراخواند
آفتاب‌‌نیوز :

 وزارت امور خارجه اوکراین روز شنبه، آنکو ویلدیوسن، سفیر آلمان را احضار کرد تا نارضایتی عمیق کی یف را از امتناع دولت آلمان در تامین سلاح های دفاعی اوکراین ابراز کند.

به گزارش آرتی عربی،کریستین لمبرشت، وزیر دفاع آلمان اعلام کرد برلین با وجود تشدید تنش در مناقشه اوکراین، کمک‌های نظامی به کی‌یف ارسال نخواهد کرد. طرح ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین در شرایط حاضر اقدام مفیدی نیست.

وزیر دفاع آلمان ضمن تاکید بر تلاش‌های کشورش برای کاهش تنش میان اوکراین و روسیه گفت: این کشور یک واحد بیمارستان صحرایی کامل را در ماه فوریه در اختیار اوکراین قرار خواهد داد و آموزش‌های موردنیاز را در این زمینه ارائه خواهد کرد.

«اولاف شولتس»، صدر اعظم آلمان هم تاکید کرد موضع این کشور ارسال تسلیحات مرگبار به مناطق جنگی نیست.

این موضع دولت آلمان بعد از آن مطرح شد که دولت انگلیس از چند روز پیش ارسال سلاح‌های ضد تانک به اوکراین را آغاز کرده است.

گروهی از نمایندگان دو حزب عمده آمریکا در سنای این کشور هم اعلام کرد با هدف کمک به اوکراین برای مقابله با اشغالگری احتمالی روسیه، کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین ارسال خواهد کرد. این کمک‌ها شامل موشک، تسلیحات کوچک و قایق‌های جنگی خواهد بود.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز اعلام کرد به دنبال راه‌های عملی بهتری برای حمایت از اوکراین در برابر تهدیدات روسیه است و در این راستا قرار است تا سقف ۱۲۰ میلیون دلار کانادا وام در اختیار کی یف قرار دهد.

کشورهای غربی مدعی هستند استقرار چند هزار نیرو در نزدیکی مرزهای اوکراین از سوی روسیه به معنای برنامه ریزی مسکو برای حمله به کی یف است اما روسیه بارها این ادعاها را رد و تاکید کرده قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد و این آرایش نیروها پاسخی به اقدامات تحریک آمیز ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه است.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین