کد خبر: ۷۵۰۰۰۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷
ریچارد نفیو از تیم مذاکره کننده آمریکا در وین جدا شد

معمار تحریم‌های ایران رفت| پیشنهاد روسیه به ایران برای پذیرش توافق موقت

نفیو در دورات ریاست جمهوری اوباما در شورای امنیت ملی این کشور مسئول میز ایران بود و طراح استراتژی فشار تحریمی بر برنامه هسته‌ای ایران را اجرایی می‌کرد. این دیپلمات را به دلیل طراحی فشرده‌ و پیچیده تحریم‌ها علیه ایران به عنوان «معمار تحریم‌های ایران» می‌شناسند.
معمار تحریم‌های ایران رفت| پیشنهاد روسیه به ایران برای پذیرش توافق موقت
آفتاب‌‌نیوز :

شبکه ان‌بی‌سی آمریکا روز شنبه ۲۲ ژانویه گزارش داد که ریچارد نفیو به دلیل اختلاف با رابرت مالی، مسئول تیم مذاکره کننده هیئت آمریکایی در پرونده هسته‌ای ایران از سمت خود کنار رفته است.

نفیو همچون مالی در مذاکرات منتهی به برجام در تیم جان کری حضور داشت و در موضوعات مربوط به تحریم از او به عنوان اصلی‌ترین فرد در این راستا نام برده می‌شد.

رسانه‌های آمریکایی هنوز گزارشی در خصوص جزئيات این اختلاف منتشر نکرده‌اند. نفیو در دورات ریاست جمهوری اوباما در شورای امنیت ملی این کشور مسئول میز ایران بود و طراح استراتژی فشار تحریمی بر برنامه هسته‌ای ایران را اجرایی می‌کرد. این دیپلمات را به دلیل طراحی فشرده‌ و پیچیده تحریم‌ها علیه ایران به عنوان «معمار تحریم‌های ایران» می‌شناسند.

نفیو در ماه مارس ۲۰۲۰ میلادی به عنوان معاون راب مالی کار خود را آغاز کرده بود. ان بی سی گزارش داده که نفیو در سمتی دیگر در وزارت خارجه به کار خود ادامه خواهد داد.

شبکه ان بی‌سی همچنین گزارش داده که روسیه اخیرا به ایران پیشنهاد داده که یک توافق موقت را برای برون‌رفت از شرایط کنونی در مذاکرات هسته‌ای بپذیرد. این رسانه آمریکایی می‌گوید کاخ سفید از پیشنهاد روسیه به ایران مطلع بوده اما نه تهران و نه واشنگتن از این ایده استقبال نکرده‌اند.

به نقل از منابع آگاه آمریکایی، مسکو در پیشنهاد خود به ایران توصیه کرده در ازای رفع بخشی از تحریم‌ها، برخی از فعالیت‌های هسته‌ای خود را محدود کند.

در همین حال یک مقام ارشد اتحادیه اروپا می‌گوید مذاکرات هسته‌ای برای احیای برجام در مسیر درستی در حال پیش‌روی است و ممکن است به زودی توافق نهایی میان طرفین حاصل شود.

خبرگزاری رویترز به نقل از این منبع آگاه که نخواسته نامش فاش شود همچنین گزارش داده که «پیشرفت‌های کوچک» در وین رخ داده که امیدها برای حصول به توافق را افزایش داده است.

این مقام مسئول همچنین در ادامه افزود: «نگرانی من بیشر از موضوع مربوط به زمان‌بندی است. احساس می‌کنم در آن حوزه خیلی کند پیش‌می‌رویم. این اشتباه بزرگی خواهد بود اگر به خاطر زمان‌بندی نتوانیم به راه‌حلی خوب دست یابیم.»

این مقام ارشد اتحادیه اروپا ادامه داد: «اما با این حال فکر می‌کنم که به توافق برسیم و به گمانم این اتفاق پیش از آنکه خیلی دیر شود، رخ دهد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
0
6
خب عمو پوتین گفت دیگه تمامه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
0
0
اگر برجام بریم پوتین پرو نمی شود.
بهلول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
4
0
سایت آفتاب بهتره در مورد توافق موقت خفه شی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین