کد خبر: ۷۵۰۰۲۷
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱

گیاهی که از ابتلا به کووید پیشگیری می‌کند

انتقال عفونت از حیوانات به انسان‌ها به‌ عنوان بیماری مشترک بین انسان و دام شناخته می‌شود. بیماری‌های اولیه مشترک انسان و دام شامل انتقال یرسینیا پستیس(طاعون) از جوندگان یا ابولاست که از میمون‌ها به انسان سرایت کرده و منجر به مرگ میلیون‌ها نفر در اروپا و آفریقا شده است.
گیاهی که از ابتلا به کووید پیشگیری می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

 ویروس‌های تنفسی مانند آنفلوآنزا نیز شناسایی شده‌ که از گونه‌های حیوانی به انسان‌ها انتقال یافته است و منجر به شیوع بیماری‌های فاجعه‌بار مانند اپیدمی آنفلوآنزای اسپانیایی(H۱N۱)، آسیایی(H۲N۲) یا هنگ‌کنگی(H۳N۲) و همچنین اپیدمی جدیدتر یعنی آنفلوآنزای پرندگان H۵N۱ شدند.

به نقل از مدیکال نیوز، سرخارگل گیاهی علفی و چند ساله از تیره کاسنی است که استفاده از آن در آمریکای شمالی و اروپا بسیار معمول و دارای استفاده دارویی است که برای بهبود سرماخوردگی مصرف می‌شود. دانشمندان کشف کردند عصاره اکیناسه(سرخارگل) به جای فعال‌سازی ایمونولوژیک خالص سیستم ایمنی را به گونه‌ای تغییر می‌دهد که به بهترین شکل عامل تنظیم ایمنی تطبیقی ‌شود.

مطالعه بالینی اولیه تاثیر این گیاه بر بیماری‌های تنفسی ازجمله کووید ۱۹ به‌ عنوان یک کارآزمایی تصادفی‌سازی دوسوکور کنترل‌شده با دارونما(RCT) در دانشگاه کاردیف در بریتانیا انجام شد. از شرکت‌کنندگان ۱۸ ساله و بالاتر خواسته شد تا محلولی را روزانه به مدت چهار ماه استفاده کنند. همان عصاره اکیناسه به صورت قرص به کودکان چهار تا ۱۲ ساله در سوئیس در دومین آزمایش مشابه داده شد.

نتایج نشان داد عصاره اکیناسه اثر ضد ویروسی مستقیمی در برابر انواع عفونت‌های تنفسی از جمله کروناویروس‌ها دارد. در بزرگسالان و کودکان با استفاده از فرمول‌های این عصاره گیاهی محافظت عالی در برابر ویروس‌هایی از جمله کروناویروس‌ها ایجاد شد.

نتایج بالینی منتشر شده اولیه در مورد سارس کو ۲ ممکن است شواهد بیشتری را ارائه دهد و نشان دهد که اکیناسه می‌تواند برای مبارزه با این ویروس خاص استفاده شود.

هدف از این بررسی که توسط گروهی از محققان از موسسات چند ملیتی انجام شد، ارزیابی مطالعات بالینی تجویز اکیناسه در عفونت‌های کروناویروس و شناسایی مزایای پیشگیرانه و درمانی آن بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین