کد خبر: ۷۵۰۰۳۳
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
در جانبداری از عربستان و امارات؛

آمریکا درج دوباره نام انصارالله در فهرست "تروریستی" را بررسی می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورش در حال بررسی امکان بازگرداندن نام جنبش انصارالله یمن به لیست سازمان‌های "تروریستی" است.
آمریکا درج دوباره نام انصارالله در فهرست
آفتاب‌‌نیوز :

جرالدین گریفیث، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای نیوز عربی اظهار کرد: در حال بررسی امکان بازگرداندن انصارالله به لیست تشکل‌های "تروریستی" هستیم و آمریکا همزمان با اقدامات امنیتی و دیپلماتیک و تلاش برای تقویت شرکایش جهت دفاع از خودشان در برابر حملات، به تلاش‌های خود برای حسابرسی اقدامات آنها ادامه می‌دهد.

گریفیث با اشاره به نگرانی واشنگتن نسبت به تنش‌های انصارالله بر تمایل کشورش به توقف انتقال سلاح برای این جنبش تاکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره نقشی که ابوظبی و ریاض در یمن ایفا می‌کنند، ضمن تقدیر از "تلاش‌های امارات و عربستان برای اتحاد طرف‌های یمنی" گفت: توافقی بین‌المللی درباره لزوم توقف جنگ در یمن وجود دارد. فرستاده سازمان ملل به این کشور سفر منطقه‌ای را برای بررسی گزینه‌های مختلف با طرف‌های هم‌پیمان و ایجاد بستری برای گفت‌وگوی گروه‌های یمنی آغاز کرده است زیرا ما هنوز معتقدیم که راه‌حل در این کشور باید سیاسی باشد.

ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان پس از حمله روز دوشنبه انصارالله به امارات، بر عملیات خود علیه مناطق تحت کنترل این جنبش افزوده است. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز شنبه در تماس با همتای سعودی خود قول حمایت از ابوظبی و ریاض را داده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین