کد خبر: ۷۵۰۰۶۹
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳

عوارض احتمالی کووید در زنان باردار واکسینه نشده‌

نتایج یک بررسی منتشر شده در "مجله پزشکی نیچر" نشان می‌دهد: بیماری کووید-۱۹ می‌تواند مشکلات مربوط به زایمان و بارداری را در بین زنان باردار واکسینه نشده ایجاد کند.
عوارض احتمالی کووید در زنان باردار واکسینه نشده‌
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس مطالعه‌ای در اسکاتلند در مورد بارداری و بیماری کووید-۱۹ مشخص شد که بیشتر عوارض زایمان در زنان واکسینه نشده رخ داده است. طبق این بررسی، زنانی که اواخر دوره بارداری خود به کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند، در برابر عوارض ناشی از زایمان آسیب‌پذیر هستند.

همچنین احتمال بروز عوارض در این زنان بیشتر از زنانی است که در مراحل اولیه بارداری به کووید-۱۹ مبتلا شده اند یا اصلا به کووید-۱۹ مبتلا نشده اند. یافته‌ها نشان داد که زایمان زودرس، مرده‌زایی و مرگ و میر نوزادان در میان زنانی که ۲۸ روز یا کمتر از تاریخ زایمان به کروناویروس مبتلا شده‌اند، شایع‌تر است.

متخصصان اظهار داشتند که باید برای تسریع روند واکسیناسیون در زنان باردار که میزان واکسیناسیون در میان آن‌ها بسیار کمتر از عموم زنان است، اقدامات بیشتری انجام شود.

این تیم از متخصصان داده‌های مربوط به تمام زنان باردار در اسکاتلند را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند که شامل بیش از ۸۷ هزار زن باردار از زمان شروع واکسیناسیون در دسامبر ۲۰۲۰ تا اکتبر ۲۰۲۱ است. میزان واکسیناسیون در مدت زمان انجام مطالعه در زنان باردار در مقایسه با دیگر زنان ۱۸ تا ۴۴ ساله کمتر بوده است.

متخصصان دریافتند که میزان مرگ و میر جنین یا نوزاد در میان نوزادانی که ۲۸ روز پس از ابتلای مادرشان به کووید-۱۹ به دنیا آمده بودند، ۲۳ مورد در هر ۱۰۰۰ مورد تولد بوده است. همچنین تمام مرگ و میر نوزادان مربوط به مادرانی بوده که در زمان ابتلا به کووید-۱۹ واکسینه نشده بودند.

به گزارش هندوستان تایمز، به گفته متخصصان همچنین حدود ۱۷ درصد از نوزادانی که در مدت ۲۸ روز پس از ابتلای مادر به کووید-۱۹ متولد شده بودند، زودتر از موعد مقرر یعنی حدود سه هفته زودتر به دنیا آمده بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین