کد خبر: ۷۵۰۰۸۷
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴

پول هواپیمای نخستین سفر طالبان به اروپا را کدام کشور پرداخت کرد؟

دولت نروژ اعلام کرد هیئتی از گروه طالبان که وارد اسلو، پایخت این کشور شده‌اند، روز یکشنبه ۲۳ ژانویه گفتگو‌های خود با نمایندگانی از جامعه مدنی افغانستان را آغاز کردند.
پول هواپیمای نخستین سفر طالبان به اروپا را کدام کشور پرداخت کرد؟
آفتاب‌‌نیوز :

این نخستین سفر رسمی مقامات طالبان به اروپا پس از روی کار آمدن دوباره آن‌ها در افغانستان است و هزینه پرواز آن‌ها با هواپیما را نیز دولت نروژ پرداخت کرده است.

یکی از محور‌های اصلی گفتگو با طالبان در اسلو، وضعیت حقوق بشر در افغانستان اعلام شده است.

اعضای هیئت طالبان به ریاست امیرخان متقی وزیر امور خارجه، قرار است نخستین روز از سفر سه روزه خود در این کشور اروپایی را به گفتگو با روزنامه‌نگاران و کنشگران حقوق زنان اختصاص داده و در روز‌های دوشنبه و سه شنبه با برخی دیپلمات‌های غربی از جمله از کشور‌های آمریکا، فرانسه، بریتانیا، آلمان، ایتالیا دیدار کنند.

آمریکا گفته است که «تشکیل یک نظام سیاسی که نماینده همگان باشد، حل بحران‌های انسانی و اقتصادی، نگرانی‌های امنیتی و مبارزه با تروریسم و ​​حقوق بشر به‌ویژه درباره آموزش دختران و زنان» در افغانستان از جمله مسائلی خواهد بود که در دیدار با نمایندگان گروه اسلام‌گرای طالبان مطرح خواهد شد.

هنوز هیچ کشوری در جهان گروه طالبان را که بالفعل قدرت را در کابل در دست دارد، به رسمیت نشناخته است و وزیر امور خارجه نروژهم تأکید کرده است که این گفتگو‌ها به معنی «مشروعیت دادن» یا «به رسمیت شناختن» طالبان نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین