کد خبر: ۷۵۰۱۸۳
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱

وزیر خارجه لبنان: تا شنبه پاسخ پیشنهادات کویت را می‌دهیم

وزیر خارجه لبنان تأکید کرد که این کشور به طرح اعتمادسازی کویت برای حل بحران میان بیروت و برخی کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس تا شنبه پاسخ خواهد داد.
وزیر خارجه لبنان: تا شنبه پاسخ پیشنهادات کویت را می‌دهیم
آفتاب‌‌نیوز :

منابع دیپلماتیک اعلام کردند: پیشنهاداتی که احمد الناصر، وزیر خارجه کویت با هدف حل بحران میان لبنان و برخی کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) ارائه کرد شامل پایبندی به توافق‌نامه طائف، اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت و برگزاری انتخابات در موعد خود است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، به گفته این منابع این پیشنهادات همچنین شامل تشدید نظارت بر صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس برای ممانعت از قاچاق مواد مخدر و همکاری میان دستگاه‌های امنیتی است.

در این راستا عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان اعلام کرد که این کشور به پیشنهادات مربوط به اعتمادسازی ارائه شده از سوی کویت قبل از روز شنبه پاسخ خواهد داد.

به گفته منابع کشورهای عربی و شورای همکاری خلیج فارس امیدوارند بوحبیب طی سفر خود به کویت در اواخر ژانویه جواب رسمی لبنان درباره طرح حل بحران را بدهد. قرار است پاسخ لبنان در نشست وزرای خارجه عرب مطرح شود.

احمد الناصر روز یکشنبه در بیروت اعلام کرد: من حامل پیامی درباره طرح‌ها و پیشنهادات مربوط به اعتمادسازی مجدد با لبنان هستم. ما در امور داخلی لبنان مداخله نمی‌کنیم بلکه برای اعتمادسازی تلاش می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین