کد خبر: ۷۵۰۲۱۳
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴

ارمنستان جمهوری‌آذربایجان را متهم کرد

منابع خبری ارمنستان روز دوشنبه مدعی شلیک نیرو‌های ارتش جمهوری آذربایجان در نیمه شب به مواضع مرزی این کشور شدند.
ارمنستان جمهوری‌آذربایجان را متهم کرد
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع ارمنستان مدعی شد که نیرو‌های مسلح جمهوری آذربایجان حوالی نیمه شب دوشنبه به سمت مواضع ارمنستان واقع در بخش روستای «کرمیر شوکا» در منطقه «مارتونی» واقع در قره باغ کوهستانی شلیک کردند. وزارت دفاع ارمنستان به تلفات احتمالی نیرو‌های خود و واکنش به این حادثه هیچ اشاره‌ای نکرده است.

به گزارش خبرگزاری «پان آرمنیین» چندی قبل نیز وزارت دفاع ارمنستان مدعی شد که ارتش جمهوری آذربایجان با استفاده از توپخانه و پهپاد، مناطق مرزی این کشور را بمباران کرده است.

باکو و ایروان سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی یک جنگ ۴۴ روزه را تجربه کردند و این جنگ با میانجیگری مسکو به توافق آتش بس ختم شد. به رغم آتش‌بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، اختلافات و تنش‌های دو کشور بر سر موضوعاتی از قبیل تعیین مرز و دادن جاده و گذرگاه‌های ارتباطی حل نشده است.

کمیسیون دولتی اسرای جنگی، گروگان‌ها و مفقودان جمهوری آذربایجان چهارشنبه گذشته در اقدامی بشردوستانه، پنج نظامی ارمنستانی که ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) دستگیر شده بودند، آزاد شدند. بنابر اعلام این نهاد دولتی در باکو، این نظامیان ارمنستانی در جریان درگیری‌ها در منطقه مرزی «کلبجر» در قره باغ کوهستانی دستگیر شده بودند. جمهوری آذربایجان در ۲ ماه اخیر ۲۱ نظامی اسیر ارمنستانی را آزاد و به ایروان مسترد کرده است.

«نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان اخیرا گفت که ایروان علاقند به امضای توافق صلح با باکو و آغاز مذاکرات درباره آن است. وی در حای این سخنان را بیان کرد که ترکش‌های ناشی از شکست در نبرد ۴۴ رزوه با باکو هنوز ادامه دارد و رئیس جمهور این کشور روز یکشنبه با ذکر پاره‌ای دلایل از سمت خود کناری گیری کرد.

«آرمن سرکیسیان» رئیس جمهور ارمنستان در پیامی که در این باره در وبگاه رئیس جمهور ارمنستان منتشر کرد، گفت: «من مدت زیادی فکر کردم و پس از تقریباً چهار سال کار فعال تصمیم گرفتم از پست ریاست جمهوری ارمنستان استعفا دهم. این مطلقاً یک تصمیم احساسی نیست و از منطق خاصی ناشی می‌شود.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین