کد خبر: ۷۵۰۲۱۷
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴

واکنش سفیر چین به تحریم المپیک زمستانی ۲۰۲۲ توسط چند کشور

سفیر چین در واکنش به تحریم المپیک زمستانی ۲۰۲۲ توسط برخی از کشور‌ها گفت: پکن یکی از ایمن‌ترین شهر‌های جهان است.
واکنش سفیر چین به تحریم المپیک زمستانی ۲۰۲۲ توسط چند کشور
آفتاب‌‌نیوز :

چانگ هوا سفیر چین در ایران، در مورد بایکوت المپیک زمستانی توسط تعدادی از کشورها گفت: بسیار خوشحال شدم که امروز در مراسم بدرقه کاروان ایران به المپیک زمستانی حضور داشتم. مراسم بسیار عالی بود. هفته آینده سال نوی چین فرا می‌رسد و المپیک زمستانی هم افتتاح خواهد شد. چین برای برگزاری المپیک آمادگی کامل دارد. به کاروان ایران و ورزشکاران همه کشورها خوشامد می‌گویم. امیدوارم همه ورزشکاران در پکن از مسابقات لذت ببرند. به سیاسی کردن ورزش اشاره کردید؛ در هفته‌های گذشته شاهد بودیم مقامات ایرانی با سیاسی کردن ورزش مخالفت کرده‌اند. از حمایت ارزشمند مردم ایران برای برگزاری المپیک تشکر می‌کنم.

او در ادامه افزود: در حال حاضر در کشورها شیوع کووید ۱۹ هنوز به اتمام نرسیده است. به ویژه در ماه‌های گذشته امیکرون هم در کشورها شیوع پیدا کرده است. در زمان برگزاری المپیک زمستانی در پکن اقداماتی برای جلوگیری از شیوع در نظر گرفته‌ایم. کمیته المپیک زمستانی پکن با کمیته بین‌المللی المپیک هماهنگی کرده است و در مورد پروتکل‌های بهداشتی در مورد شیوع ویروس برنامه تدوین کرده‌ایم. معتقدم با در نظر گرفتن این اقدامات می‌توانیم در پکن برای تمام ورزشکاران کشورها و پرسنل حاضر در المپیک فضای سالم و ایمنی فراهم کنیم.

سفیر چین ادامه داد: در واقع دیدم که مقامات کمیته بین‌المللی المپیک و سازمان بهداشت جهانی اعلام کردند که با در نظر گرفتن این اقدامات پکن در مورد شیوع کرونا ایمن ترین شهر جهان است. امیدوارم ورزشکاران ایرانی از شرایط خوب سلامتی برخوردار باشند. معتقدم می‌توانیم در شهر پکن از سلامت ورزشکاران حفاظت کنیم.

سفیر چین در مورد احتمال لغو بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: سال جاری میلادی برای چین یک سال مهم در حوزه ورزشی است چرا که ما علاوه بر برگزاری المپیک زمستانی پکن، بازی‌های آسیایی هانگژو و بازی‌های دانشجویان جهان را هم برگزار می‌کنیم. هنوز مدت طولانی تا بازی‌های آسیایی مانده است سعی می‌کنیم با تمام توان خود این المپیک را به صورت موفقیت آمیز برگزار کنیم. معتقدم در برگزاری بازی های آسایی هم می‌توان از تجربیات المپیک پکن استفاده کرد. تا به حال خبری در مورد تعویق یا تعلیق بازی های آسیایی نشنیده‌ام. گویا قرار است ایران هم کاروان بزرگی به بازی های آسیایی اعزام می‌کند و قرار است حضور فعالی داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین