کد خبر: ۷۵۰۲۲۶
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
تبلیغات

زگیل تناسلی چیست و چگونه درمان می‌شود؟

متاسفانه زگیل تناسلی یکی از بیماری‌های واگیردار جنسی است که بین بزرگسالان و نوجوانان در کشورمان در حال افزایش است. این بیماری یکی از شایع‌ترین بیماری‌های جنسی ویروسی می‌باشد و عامل ابتلا به آن ویروس HPV می‌باشد.
زگیل تناسلی چیست و چگونه درمان می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

زگیل تناسلی ارتباطی با سن ندارد و اگر دختران و پسران، واکسن مقابله با HPV را دریافت نکرده باشند و از عوامل محافظتی استفاده نکنند، ممکن است در هر سنی در معرض ابتلا به این بیماری قرار داشته باشند. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که آمار دختران مبتلا به این بیماری بیشتر از پسران است. زیرا در اغلب موارد زگیل‌ها درون واژن رشد کرده و افراد متوجه وجود آن‌ها نمی‌شوند. در ادامه قصد داریم تا آگاهی شما را در رابطه با روش‌های درمان زگیل تناسلی افزایش دهیم.

شکل ظاهری زگیل تناسلی چه شکلی است؟

این زائده‌های پوستی، تکه‌های گوشتی کوچکی هستند که ممکن است در قسمت مقعد، ناحیه تناسلی، واژن و آلت تناسلی آقایان به وجود بیایند. در مواردی ممکن است افراد این زگیل‌ها را در دهان و یا کشاله ران نیز مشاهده کنند. رنگ زگیل‌ها معمولاً قهوه‌ای یا صورتی است. این تبخال‌ها و زگیل‌ها در بیشتر موارد به صورت تکی رشد می‌کنند، ولی ممکن است در صورتی که درمان زگیل تناسلی به تاخیر بیفتد، به صورت خوشه‌ای و انبوه رشد کنند.

علائم زگیل تناسلی یا HPV چیست؟

علائم این بیماری در افراد مختلف متفاوت است، زیرا قدرت سیستم ایمنی بدن در افراد مختلف متفاوت است. ازآنجاکه این بیماری در بسیاری از افراد علامتی ندارد، ممکن است فرد به صورت ناقل تا سال‌ها این ویروس را در بدن خود داشته باشد و بدون اینکه تغییری در پوست خود مشاهده کند، این بیماری را به پارتنر یا پارتنر‌های جنسی خود انتقال دهد.

توجه کنید که این بیماری دوره نهفتگی طولانی مدتی دارد و در برخی از افراد حتی پس از ۶ ماه تا ۲ سال نیز، هیچ زگیل تناسلی (تک یا خوشه‌ای) دیده نمی‌شود. از آنجا که تاخیر در درمان این بیماری می‌تواند منجر به سرطان دهانه رحم و ایجاد زگیل در گلو و دهان شود، لازم است تا مردان با بررسی دقیق نواحی تناسلی و زنان با انجام دادن تست پاپ اسمیر و بررسی دقیق پوست نواحی تناسلی، این بیماری را هر چه زودتر تشخیص دهند تا بتوانند برای درمان اقدام کنند.

راه‌های انتقال زگیل تناسلی

قبل از بررسی راه‌های درمان زگیل تناسلی لازم است تا با افزایش آگاهی از ابتلای به این بیماری پیشگیری کنیم. توجه کنید که در بسیاری از موارد، این زگیل از طریق رابطه جنسی محافظت نشده انتقال پیدا می‌کند، ولی ممکن است در مراکز انجام اپیلاسیون و یا لیزر مو‌های زائد نیز این ویروس از سطوح ضد عفونی نشده، به بدن افراد انتقال پیدا کند. در حقیقت مراجعه به مراکز غیر بهداشتی ممکن است احتمال ابتلای شما به این بیماری را افزایش دهد. افرادی که سن آن‌ها کمتر از ۳۰ سال است و یا سیستم ایمنی آن‌ها ضعیف باشد، بیشتر در معرض این بیماری هستند. البته شانس بیمار شدن افراد سیگاری و کسانی که مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته‌اند نیز بالاست.

جلوگیری و پیشگیری از زگیل تناسلی HPV

محدود کردن روابط و برقراری رابطه محافظت شده تنها با افرادی که از سلامت آن‌ها اطمینان دارید، موثرترین راه پیشگیری از ابتلای به این بیماری است. تزریق واکسن گارداسیل نیز می‌تواند در جلوگیری از ابتلای شدید و کاهش خطر ابتلا سرطان دهانه رحم در بانوان موثر باشد. توجه کنید که تزریق واکسن باید قبل از سن شروع فعالیت‌های جنسی باشد. در ادامه به بررسی روش‌های درمان زگیل تناسلی پرداخته‌ایم.

راه درمان سریع زگیل تناسلی

افراد با این تصور که نمی‌توان این بیماری را درمان کرد، پس از ابتلا با احساسات منفی که دارند منزوی می‌شوند و از جامعه طرد می‌شوند. فراموش نکنید که این بیماری بسیار شایع است و با توجه به پیشرفت بیماری و محل زگیل‌های تناسلی، روش‌های مختلفی برای درمان این زگیل‌ها وجود دارد. در واقع تمامی زگیل‌های مقعدی، واژنی و دهانی قابل درمان هستند. از جمله مهم‌ترین روش‌های درمانی می‌توان به لیزر درمانی، کرایوتراپی، سوزاندن، عمل جراحی، دارو درمانی و درمان‌های خوراکی اشاره کرد.

موثرترین درمان برای زگیل تناسلی

ایمن‌ترین و موثر‌ترین و روش درمانی زگیل تناسلی در سراسر جهان، مصرف دارو‌ها و خوراکی‌های تقویت کننده سیستم ایمنی می‌باشند. زیرا در کنار دارو‌های تجویز شده می‌توان با مصرف خوارکی‌هایی خاص با تقویت سیستم ایمنی، طول دوره درمان را به حداقل رساند. به خاطر هزینه و عوارض لیزر درمانی و کرایو تراپی، بسیاری از افراد به سمت درمان‌های خوراکی و دارویی می‌روند. خوراکی‌هایی وجود دارند که به تقویت سیستم ایمنی شما کمک می‌کنند و باعث می‌شوند تا بدن شما بتواند بهتر و سریع‌تر با این ویروس مبارزه کند.

زگیل تناسلی چیست و چگونه درمان می‌شود؟

قهوه گانودرما سوپریم برای درمان زگیل تناسلی

قهوه فوری گانودرما سوپریم دکتر بیز برای زگیل تناسلی، یکی از موثرترین خوراکی‌هایی است که با کمک آن می‌توان از پیشرفت و رشد زگیل‌های جدید در مبتلایان به بیماری HPV جلوگیری کرد. قهوه‌های گانودرما دکتر بیز در طعم‌های مختلفی تولید می‌شوند و تمامی سلیقه‌ها می‌توانند از خواص کمکی و درمانی بی‌نظیر قارچ گانودرما در کنار طعم خوشایند بهره‌مند شوند.

طبق آخرین تحقیقات انجام شده در مطالعات و آزمایشات، مصرف قارچ سیاه و گانودرما، اثرات بسیار مثبتی در پاکسازی ویروس‌های پاپلیومای انسانی توسط عصاره گانودرما دارد. در مطالعه‌ای که به صورت راندوم صورت گرفت، اثر قارچ گانودرما لوسیدوم را در پاک‌سازی ویروس دهانی و مقعدی پاپیلومای انسانی HPV، تیپ‌های ۱۶ و ۱۸ بررسی شد. طبق گزارشات نهایی در بین کل تعداد بیمارانی که گانودرما مصرفه کرده بودند، پاکی از ویروس و زگیل‌ها، کاهش علامات بسیار امیدبخش بود. با توجه به اینکه سویه‌های مختلف این ویروس ممکن است اثرات متفاوتی بر روی بدن افراد داشته باشند، بی‌ضررترین روش همان مصرف خوراکی قهوه گانودرما می‌باشد.

سیر سیاه دکتر بیز برای زگیل تناسلی

سیر سیاه دکتر بیز همان سیر معمولی است که چیزی در حدود ۹۰ روز تخمیر شده است. این سیر حالت ژله‌ای دارد و مزه شیرین‌تری پیدا می‌کند. خواص درمانی سیر سیاه پنج برابر بیشتر از سیر معمولی است. خواص ضد ویروسی سیر سیاه باعث شده است تا بسیاری از افراد از این خوراکی پرخاصیت برای کنترل و مهار عفونت‌های ناشی از ویروس اچ‌پی‌وی استفاده کنند. حضور ماده‌ای فعال به نام آلیسین در سیر سیاه باعث می‌شود تا بسیاری از علائم بیماری، در صورت ابتلا به سویه‌هایی از ویروس که منجر به بروز تبخال‌ها و زگیل‌های تناسلی می‌شوند، کنترل شود. مصرف موضعی سیر سیاه ممکن است باعث سوزش و حساسیت شود، بهتر است با گنجاندن این خوراکی در رژیم غذایی‌تان از خواص آن بهره‌مند شوید. پس از مصرف سیر سیاه در کنار دارو‌های اصلی، شما شاهد خشک شدن و چروک شدن زگیل‌ها خواهید بود.

جمع بندی

مصرف همزمان سیر سیاه دکتر بیز و قهوه گانودرما دکتر بیز به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید با سیستم ایمنی قوی‌تری با این ویروس مبارزه کنید. محتویات این محصولات به شما کمک می‌کنند شدت التهابات و اندازه زگیل‌های تناسلی موجود در قسمت‌های مختلف بدن خود را کاهش دهید. با مصرف قهوه گانودرما و سیر سیاه (در کنار دارو‌های تجویز شده پزشک) می‌توانید سرعت درمان زگیل تناسلی را افزایش دهید. بهتر است در طول دوره درمان از شوینده‌های اسیدی و یا قلیایی شدید استفاده نکنید.

منبع: بیزما

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین