کد خبر: ۷۵۰۳۳۸
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰

تداوم آلودگی هوای تهران برای سومین روز پیاپی

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز(۵ بهمن ماه) هوای تهران در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرارگرفته است که ناشی از استقرار ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد موثر است.
تداوم آلودگی هوای تهران برای سومین روز پیاپی
آفتاب‌‌نیوز :

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که با تداوم شرایط پایدار جوی تا صبح امروز (۵ بهمن‌ماه) هم‌زمان با افزایش ترافیک صبحگاهی در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. افزایش نسبی تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را تا حدودی تسهیل خواهد کرد.

به‌تدریج با شکل‌گیری ناپایداری جوی تا اواخر وقت سه‌شنبه (۵ بهمن ماه) تا حدودی از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، اگرچه با افزایش ترافیک شامگاهی غلظت ذرات معلق افزایش یافته است و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

صبح روز چهارشنبه (۶ بهمن‌ماه) با توجه به حاکمیت جو آرام و نسبتاً پایدار همراه با افزایش تردد خودروها، غلظت ذرات معلق افزایش می‌یابد بنابراین برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

عدم وزش باد مؤثر طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. با تداوم پایداری جوی و کاهش تندی باد تا ساعات پایانی چهارشنبه هم‌زمان با ترافیک شامگاهی بر غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

 آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۴۹ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۳۸ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین