کد خبر: ۷۵۰۳۴۹
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷

فعال سیاسی نزدیک به سپاه: دولت رئیسی مستقیم با آمریکا مذاکره کند

عبدالله گنجی، روزنامه نگار اصولگرا در توییتی نوشت: نمیدانم مذاکره مستقیم با آمریکا گمانه‌زنی است یا تاکتیک اگر قرار است صورت گیرد نباید در قالب ۵+۱ بلکه دوجانبه باشد.
فعال سیاسی نزدیک به سپاه: دولت رئیسی مستقیم با آمریکا مذاکره کند
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالله گنجی، فعال سیاسی و روزنامه نگار اصولگرا در توییتی نوشت: نمیدانم مذاکره مستقیم با آمریکا گمانه زنی است یا تاکتیک اگر قرار است صورت گیرد نباید در قالب ۵+۱ بلکه دوجانبه باشد. حضور آمریکا در جمع به معنی بازگشت آمریکا به برجام بدون تضمین عمل به آن است. هدف اصلی آمریکا از بازگشت به برجام استفاده از ظرفیت‌های تنبیهی آن است. چیزی که الان نمیتواند.

روز دوشنبه چهارم بهمن ماه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران گفت: مذاکرات ما با ۱+۴ به طور مستقیم است و مذاکرات با آمریکا از طریق non paper و آقای مورا و یکی دو کشور عضو برجام در وین است. از این رو اینکه بعضا در برخی از کانال‌های مجازی منتشر می شود که ایرانی ها در حال مذاکره مستقیم با آمریکا هستند، صحت ندارد اما در عین حال اگر در روند مذاکرات به مرحله ای برسیم که رسیدن به یک توافق خوب با تضمین بالا لازمه اش این باشد که سطحی از گفت‌وگوها را با آمریکایی ها داشته باشیم این را هم نادیده نخواهیم گرفت.

ایالات متحده هم پس از اظهارات حسین امیر عبداللهیان تاکید کرد که برای مذاکره مستقیم با تهران برای نجات توافق هسته‌ای «آماده» است. یکی از سخنگوهای دستگاه دیپلماسی آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفت: «دیدار مستقیم به ارتباطات موثرتر منجر می‌شود که برای دستیابی سریع به توافق ضروری است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین