کد خبر: ۷۵۰۴۱۳
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶

رایزنی اولیانوف و همتای کویتی‌اش درباره مذاکرات وین

نماینده روسیه در وین اعلام کرد که با همتای کویتی خود درباره آخرین وضعیت مذاکرات برجامی رایزنی کرده است.
رایزنی اولیانوف و همتای کویتی‌اش درباره مذاکرات وین
آفتاب‌‌نیوز :

میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر از دیدار و گفت‌وگو با همتای کویتی اش خبر داد.

اولیانوف در ادامه پیام خود نوشت: او را در جریان وضعیت مذاکرات وین در خصوص احیای برجام قرار دادم. ما همچنین درباره چشم‌انداز گفت‌وگوهای امنیتی منطقه‌ای در خلیج فارس رایزنی کردیم.

بنابر این گزارش، مذاکرات ایران و گروه ١+٤ با حضور غیرمستقیم آمریکا با هدف رفع تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان و احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بیش از دو هفته است که به صورت فشرده و جدی در وین، پایتخت اتریش جریان دارد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان روز دوشنبه در اظهارنظری قابل تامل و مهم خاطر نشان کرد، "در نقطه ای قرار داریم که باید نتیجه کار کمیته های سه گانه (بررسی لغو تحریم‌ها، اقدامات هسته‌ای ایران، هماهنگی گام‌های متقابل) را در یک تعامل سیاسی با همه طرف ها مورد توجه قرار دهیم و تصمیم بگیریم که چه چیزی در مقابل چه چیزی اتفاق می‌افتاد.

از چندی پیش طرف های مختلف در مذاکرات در وین بر این نکته تاکید کردند که باید به سمت تصمیم گیری های سیاسی در روند مذاکرات برویم. با توجه به این که عمده مباحث در بحث برجام و بازگشت به توافق ۲۰۱۵ به ایران و آمریکا مربوط است و باید تفاهم ها میان این دو کشور نهایی شود، نیاز به تعامل این دو کشور به طور مستقیم و حذف واسطه ها و Non paper ها می تواند در کیفیت و سرعت مذاکرات تاثیر مطلوب داشته باشد.

در همین راستا، ند پرایس سخنگوی وزرت امورخارجه آنریکا نیز با بیان اینکه "ما آمادگی داریم مستقیما با طرف ایرانی دیدار کنیم" اظهار داشت: موضع ما طبق معمول این بوده است که تعامل مستقیم با ایران هم در زمینه مذاکرات وین و هم در زمینه مسائل دیگر، پربارتر خواهد بود. این به چارچوب‌های دوجانبه و چندجانبه تعمیم داده می‌شود. دیدار مسقیم موجب می‌شود تعامل کارآمدتری انجام شود که برای سریع به تفاهم رسیدن بر سر بازگشتی دوجانبه به پایبندی به برجام ضرورت دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین