کد خبر: ۷۵۰۴۸۵
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۸

کاخ سفید: بایدن قصد اعزام نیرو به اوکراین خارج از چارچوب ناتو را ندارد

سخنگوی کاخ سفید تایید کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا قصد ندارد نیروی بیشتری را در خارج از چارچوب ناتو به اوکراین اعزام کند.
کاخ سفید: بایدن قصد اعزام نیرو به اوکراین خارج از چارچوب ناتو را ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانسی خبری اعلام کرد: رئیس‌جمهوری جو بایدن قصد ندارد نیرو‌های آمریکایی را در خارج از چارچوب ناتو به اوکراین اعزام کند. تمرکز کنونی بایدن روی مسیر دیپلماتیک، هماهنگی میان متحدان و رایزنی با تیم مشاور امنیت ملی درخصوص بحران مرزی اوکراین است.

وی در کنفرانس خبری خود تصریح کرد که اعزام نیرو‌های آمریکایی به اوکراین در هماهنگی با ناتو بوده است.

سخنگوی کاخ سفید بیان کرد: ما با برخی از کشور‌ها درخصوص کمبود منابع گاز طبیعی در گفتگو هستیم. ما با متحدان در آفریقای شمالی و خاورمیانه برای جبران کردن منابع گازی روسیه در گفتگو هستیم.

کی‌یف، از سال ۲۰۱۴ علیه جدایی‌طلبانی که از حمایت روسیه برخوردارند و بخش‌هایی از قلمروی شرق اوکراین در دونباس را در کنترل خود دارند در حال جنگ است.

دو طرف درگیر که دیگری را به نقض توافق آتش‌بس متهم می‌کنند، ۲۲ دسامبر توافق کردند که آتش‌بس را در خط مقدم برقرار کنند.

اطلاعات ارتش اوکراین مدعی است که مسکو برای حمله در اوایل ۲۰۲۲ آماده می‌شود. مقامات آمریکا، ناتو و اوکراین گفته‌اند که نیرو‌های روسیه در مقابل مرز اوکراین تجمع کرده‌اند. روسیه نیز ضمن رد این ادعا، آن را پروپاگاندای "ستیزه‌جویانه" آمریکا خوانده است.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس ساعاتی پیش در سخنرانی در پارلمان این کشور اعلام کرد که در صورت تشدید شرایط در اوکراین، لندن احتمال اعزام نیرو‌های جدید در قالب نیرو‌های ناتو در شرق اروپا را بررسی خواهد کرد.

بوریس جانسون در این زمینه بیان کرد: اگر روسیه به اوکراین حمله کند، ما کمک به اعزام نیرو‌های جدید در قالب ناتو برای حفاظت از متحدان‌مان در اروپا را بررسی خواهیم کرد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین