کد خبر: ۷۵۰۴۹
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۸

ادامه تظاهرات خونین در لبنان

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: به گفته شاهدان، امروز تظاهرکنندگان لبنانی بسیاری از خیابان ها داخل و خارج از شهر بیروت را به وسیله ی سوزاندن لاستیک بستند. این تظاهرات بر علیه دولت سینیوره و در حمایت از احزاب معارض در لبنان برگزار شده است. 

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، خیابان اصلی منتهی به فرودگاه بین المللی بیروت توسط تظاهرکنندگان مسدود شده بود. همچنین منابع خبری گزارش دادند به دلیل پرتاب نارنجک دست ساز دو سرباز و 3 فرد عادی مجروح شدند . 

احزاب معارض در لبنان از هواداران خود خواستند به منظور افزایش دستمزد کارگرن، علیه دولت سنیوره و حزب حاکم اعتصاب و تظاهرات خیابانی انجام دهند . تضاهرات مشابهی نیز از سوی هواداران گروه 8 مارس 23 نوامبر 2007 و به دنبال تنش میان معارضان و گروه 14 مرداد روی داده بود . 

این اعتصاب و تظاهرات موجب شد پروازهای روز چهارشنبه در فرودگاه بین المللی بیروت لغو شود. به گزارش منابع مطلع در فرودگاه بیروت 32 پرواز ورودی و خروجی با تاخیر انجام شده و یا لغو شدند. 

روز سه شنبه دولت سنیوره حزب الله را به نقض حاکمیت لبنان از طریق ایجاد شبکه ی ارتباطی حزب الله و نصب دوربین های جاسوسی در فرودگاه بیروت ، متهم کرد . 

حزب الله نیز شبکه ی ارتباطی را از دستگاه های اصلی امنیتی خود دانست و اعلام کرد این شبکه ی ارتباطی در پیروزی در چنگ 33 روزه علیه اسرائیل نقش فراوانی داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین