کد خبر: ۷۵۰۶۴۹
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸

هشدار نارنجی هواشناسی/ برف، کولاک و یخبندان در راه است

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به تشدید بارش باران و برف، رعدوبرق، وزش باد شدید، کولاک برف و رخداد مه در نقاطی از کشور هشدار داد.
هشدار نارنجی هواشناسی/ برف، کولاک و یخبندان در راه است
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان هواشناسی در هشدار سطح نارنجی شماره ۸۰ خود که امروز صادر کرد از تشدید فعالیت سامانه بارشی بین روز‌های پنج‌شنبه تا جمعه خبر داد که روز پنج‌شنبه نوار شرقی خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب شرق لرستان، نوار غربی اصفهان، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال غرب کرمانشاه، ارتفاعات قزوین، البرز، تهران، سمنان و مازندران را در بر می‌گیرد و اعلام کرد: از روز جمعه در ارتفاعات مازندران و گلستان نیز این مخاطره وجود دارد.

کولاک برف، یخبندان، سوز باد، پدیده بهمن و ریزش سنگ، لغزندگی، پدیده مه و کاهش دید در جاده‌ها، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی و برف گیر، احتمال افت فشار گاز، تاخیر و یا احتمال لغو پرواز از جمله عواقب احتمالی این پدیده جوی است.

سازمان هواشناسی به مردم توصیه کرد: از فعالیت‌های کوهنوردی و سفر‌های غیر ضروری اجتناب کنند و خودرو‌های خود را در صورت نیاز به سفر به ادوات زمستانی تجهیز کرده و از سوخت کافی برخوردار بوده و مصرف انرژی را مدیریت کنند.

این سازمان همچنین خواستار آمادگی فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های امدادی برای مقابله با خسارت‌های احتمالی و آمادگی برای برف روبی شده است و از عشایر کوچ رو خواسته از جابجایی‌های غیرضرور پرهیز کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین