کد خبر: ۷۵۰۷۵۳
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
هیات رئیسه مجلس یازدهم اجازه نداد از وزیر کشور وقت، بازخواست کنیم

نماینده تبریز: مردم در آبان ۹۸ به ناحق کشته شدند

نماینده تبریز می‌گوید: آبان ۹۸ بخش قابل توجهی از مردم در خیابان‌ها به ناحق مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و پس مدتی نیز برای دلجویی؛ آن‌ها شهید یا جانباز اعلام شدند. همین موضوع ثابت می‌کند که این اتفاقات بر اساس یک دستور غلط قهرآمیز شکل گرفته بود.
نماینده تبریز: مردم در آبان ۹۸ به ناحق کشته شدند
آفتاب‌‌نیوز :

وضعیت فعلی اقتصاد در کشور و نگاهی به زندگی و معیشت مردم نشان می‌دهد که وزرای اقتصادی دولت سید ابراهیم رئیسی هنوز نتوانسته‌اند گامی مهم در جهت بهبود کیفیت زندگی مردم بردارند و در چنین شرایطی مجلس شورای اسلامی نیز به دلیل قرابت با تفکر دولت مستقر از ابزار‌های نظارتی خود همچون استیضاح استفاده نمی‌کند.

در همین رابطه احمد علیرضابیگی نماینده تبریز در پارلمان یازدهم تأکید می‌کند؛ وقتی بدنه اصلی مجلس فعلی خواستار حضور رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری می‌شود، نباید انتظار داشته باشیم که از دل چنین مجلسی دولت مورد سوال جدی و یا استیضاح قرار بگیرد.

او که نماینده نزدیک به محمود احمدی نژاد است، معتقد است؛ بخشی زیادی از بهارستان‌نشینان اعتبار خود را به دولت سیزدهم گره زده‌اند و طبیعی است که مخالف صدمه دیدن دولت رئیسی از طریق ابزار‌های نظارتی پارلمان باشند.

احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی درباره علل مماشات بهارستانی‌ها با برخی از اعضای کابینه سیزدهم، اظهار داشت: استیضاح پررنگ‌ترین وجه نظارتی اعضای پارلمان در قبال دولت‌های مستقر است. نمایندگان مجلس زمانی که از طریق سوال و تذکر نتوانند جنبه نظارتی خود بر دولت را پیش ببرند، متوسل به استیضاح می‌شوند.

نباید برای هر موضوعی متوسل به استیضاح شویم

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس گفت: بنده معتقدم نباید برای هر موضوعی و از ابتدا به سمت استیضاح برویم و باید روندی که پیش‌بینی شده را دنبال کنیم.

اکثریت مجلس اعتبار خود را در گروی دولت گذاشته اند

نماینده مردم تبریز در پارلمان در پاسخ به این پرسش که چرا نمایندگان مجلس یازدهم با وجود برخی کاستی‌های آشکار از ابزار استیضاح علیه دولت استفاده نمی‌کنند، بیان داشت: وقتی ۲۲۰ نماینده مجلس فعلی با ارسال نامه به آقای رئیسی از وی درخواست کردند در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت و پس از آن ۲۵۰ نماینده به رقبای سید ابراهیم رئیسی نامه نوشتند که از صحنه انتخابات کناره‌گیری کنند تا ایشان با آرای قطعی رئیس‌جمهور شود، به این نتیجه می‌توان رسید که بخش زیادی از مجلس فعلی اعتبار خود را در گروی دولت سیزدهم گذاشته‌اند.

علیرضابیگی تأکید کرد: طبیعی است که بخش زیادی از مجلس یازدهم علاقه نداشته باشد که با موضوعی همانند استیضاح به دولت مستقر صدمه وارد شود.

دولت دچار سردرگمی اقتصادی است، خاندوزی مورد حمله قرار می‌گیرد

وی در مواجهه با این پرسش که کدام بخش از کابینه دولت سیزدهم دارای ضعف است و باید از طریق استیضاح ترمیم شود، اظهار داشت: اکثرا مشکلات داخلی منشأ اقتصادی دارد و به همین دلیل نیاز داریم تا دولت بر اساس یک برنامه همه جانبه اقتصادی این مشکلات را برطرف کند.

علیرضابیگی گفت: باید دولت یک طرح اقتصادی کلان برای بهبود زندگی و معیشت مردم تدوین و ارائه کند و اجرای آن را نیز بر عهده وزیر اقتصاد بگذارد. زیرا وزارت اقتصاد به نوعی رابطه مستقیم با بانک مرکزی، سازمان امور مالیاتی و بورس دارد.

نماینده تبریز در پارلمان یازدهم تصریح کرد: دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد دچار یک بلاتکلیفی است که به همین دلیل وزیر اقتصاد در سیبل انتقادات قرار می‌گیرد، اما واقعیت این است که باید دولت برنامه فراگیر خود را تدوین کند تا وزارت اقتصاد بر همان اساس عمل کند.

ماجرای حمایت هیأت رییسه مجلس یازدهم از وزرای روحانی

وی در پاسخ به این سوال که آیا هیأت رییسه مجلس عقد اخوت با دولت سیزدهم دارد که مانع از به جریان افتادن برخی از استیضاح‌ها می‌شود، بیان داشت: هیأت رییسه فعلی پارلمان کار‌های بسیار زیادی در زمینه نادیده گرفتن درخواست استیضاح وزرای دولت دوازدهم و کابینه آقای روحانی انجام داد و طبیعی است که تلاش مضاعف نسبت به گذشته را برای دولت فعلی انجام دهد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس با تشریح مسامحه هیأت رییسه مجلس یازدهم با دولت روحانی، یادآور شد: با وجود ضرباتی که بخش اقتصادی دولت دوازدهم به زندگی مردم وارد کرد، هیچگاه هیات رییسه حاضر به اعلام وصول استیضاح وزیر اقتصاد پیشین نشد.

برخی از مردم در آبان ۹۸ به ناحق کشته شدند

وی اضافه کرد: در موضوع تلاش نمایندگان مجلس یازدهم برای استیضاح آقای رحمانی فضلی نیز شاهد بی اعتنایی هیأت رییسه پارلمان به خواست نمایندگان بودیم. در ماجرای آبان ۹۸ بخش قابل توجهی از مردم در خیابان‌ها به ناحق مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و پس مدتی نیز برای دلجویی؛ آن‌ها شهید یا جانباز اعلام شدند. همین موضوع ثابت می‌کند که این اتفاقات بر اساس یک دستور غلط قهرآمیز شکل گرفته بود و باید هیأت رییسه مجلس اجازه می‌داد وزیر وقت کشور در این خصوص مورد بازخواست و مواخذه قرار می‌گرفت که متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

هیأت رییسه مجلس فعلی حامی دولت رئیسی است

علیرضابیگی در پایان گفت: هیأت رییسه فعلی ثابت کرده با تغییر دولت‌ها رفتار حمایتی خود را تغییر نمی‌دهد و بلکه با شدت بیشتری حمایت خود را در قبال دولت سیزدهم به کار گرفته است.

منبع: سایت قرن نو

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین