کد خبر: ۷۵۰۷۵۹
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸

رئیسی با تکیه بر اطلاعات نادرست مشاورانش، سخن نگوید

علی محمدنمازی گفت: شاید مشاوران رئیس‌جمهور به وی اطلاعات غلط می‌دهند که ایشان نمی‌دانند در کشور چه خبر است.
رئیسی با تکیه بر اطلاعات نادرست مشاورانش، سخن نگوید
آفتاب‌‌نیوز :

علی محمدنمازی درباره سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر این‌که هیچ‌گونه انتصابات فامیلی در دولت سیزدهم صورت نگرفته است؛ درصورتی که واقعیت‌های موجود چیزی دیگری را می‌گوید، گفت: مردم نسبت گذشته هوشیارتر شده‌اند. جامعه امروز از لحاظ دسترسی به اطلاعات و مشاهده فعل و انفعلات در حکومت و قوه مجریه دستش بازتر شده است و ابزار‌هایی که برای این کار امروز وجود دارد به شفافیت امور کمک که چیزی از دید افکار عمومی پنهان نماند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: معتقدم آقای رئیسی از شرایط موجود جامعه فاصله دارد و متوجه جو موجود در کشور نیست، انکار ایشان در برخی از موضوعات نشانه عقب بودن وی از شرایط است. آقای رئیسی باید صادقانه بیان می‌کرد یکسری اتفاقاتی افتاده است که ما در حال اصلاح هستیم و مانع از ادامه آن‌ها خواهیم شد.

وی افزود: چنین شرایطی فرضیه‌هایی را مطرح می‌کند؛ از جمله این‌که آقای رئیسی از شرایط خبر دارند، اما کتمان می‌کنند، در صورتی که ایشان نمی‌داند مردم واقعیت‌ها را می‌دانند و خبر دارند، بنابراین هنگامی که می‌گویند انتصابات فامیلی نیست اتفاقا مردم قضاوت می‌کنند چرا رئیس‌جمهور در خصوص واقعیت‌هایی که وجود دارد چنین چیز‌هایی را می‌گوید؟ یا اینکه اگر رئیس‌جمهور بدون اطلاع می‌گوید انتصابات فامیلی وجود ندارد، بازهم افکار عمومی این قضاوت را دارد که درحالی مردم کاملا از شرایط کشور اطلاع دارند، شخص رئیس دولت از فضای حاکم بر جامعه عقب است.

نمازی خاطرنشان کرد: هنگامی که یک دولت جدید با قول، قرار و وعده‌های چشم‌نواز کارش را آغاز می‌کند، اما در عمل موفق نمی‌شود مجبور می‌شود در موضع دفاعی قرار گیرد و واقعیت‌ها را انکار کند؛ رئیس‌جمهور هم امروز در این موضع دفاعی قرار گرفته و واقعیت‌‎ها را انکار می‌کند که این رفتار‌ها نشان می‌دهد دولت چیزی ندارد به مردم ارائه دهد. شرایط موجود می‌گوید امروز هم انتصابات فامیلی در دولت وجود دارد و هم این که بد عمل شده و هرچه جلوتر هم برویم، وضع بدتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: نکته مهم دیگر این است که رئیس‌جمهور باید متوجه باشد که دوره این نوع حکمرانی که به مردم قول بدهیم، اما عمل نکنیم و بگوییم دشمن نگذاشته است و بهانه‌هایی از این قبیل بیاوریم، گذشته است، چراکه امروز اوضاع بسیار شفاف است و دولت باید با شفافیت قبول کند و به جای انکار، دست به جبران بزند.

نمازی درباره اینکه به نظر می‌رسد اطلاعات صحیحی از سوی مشاوران رئیس‌جمهور به ایشان داده نمی‌شود؛ آیا زمان آن نرسیده که رئیس‌جمهور در انتخاب مشاوران خودش تجدیدنظر کند، گفت: از یک سو رئیس‌جمهور درباره گشایش‌ها در کشور صحبت می‌کند و از سوی دیگر تیتر می‌شود به زودی نتایج و دستاورد‌های سفر روسیه مشخص خواهد شد. درصورتی که در این سفر قرارداد، توافق‌نامه و تفاهم‌نامه‌ای وجود نداشته است و مصاحبه‌ای هم صورت نگرفت، اما در رسانه ملی تبلیغ می‌کنند به زودی نتایج گفته خواهد شد! باز تاکید می‌کنم یا اطلاعات درست به رئیس‌جمهور نمی‌دهند و به ایشان دروغ می‌گویند که وضع کشور چگونه است یا این که خودشان می‌دانند چه خبر است، اما باز بر گفته‌های خودشان تاکید دارند.

وی تاکید کرد: اگر رئیس جمهور می‌داند در کشور چه خبر است و اشتباهات وجود دارد، اما آن را کتمان می‌کند وضعیت بسیار خطرناک است، زیرا این رفتار‌ها در ذهن مردم باقی می‌ماند، اما اگر اینگونه نیست و مشاورین همکاران‌شان به ایشان آمار و ارقام غلط می‌دهند این اتفاق بسیار بد است، زیرا برای مردم این پرسش پیش می‌آید چرا آقای رئیس‌جمهور از مدیران و مشاوران خودشان نمی‌خواهد واقعیت‌ها و اطلاعات درست را منعکس کنند؟ زیرا تا زمانی که مدیری مشکل را به خوبی نشناسد نمی‌تواند راهکار پیدا کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: آقای رئیسی امروز مسئول هستند؛ اولاً باید تلاش کنند از کانال‌های مختلف واقعیت‌ها را به دست آوردند. ثانیاً به همکاران و مشاورانش تاکید کنند که اطلاعات درست در اختیار ایشان قرار دهند. ثالثاً ایشان با اطمینان از درستی یک مطلب، اظهارنظر کند و تا زمانی که بر وی یقین نشده است، صحبتی نگوید.

وی یادآور شد: قبل از سفر به روسیه مشخص شد وزارت خارجه دو کشور باهم نشسته‌اند مراحل سفر را تبیین و تصویب کردند، این‌که در فرودگاه چه اتفاقاتی باید بیفتد. ورود به کاخ کرملین چگونه باشد؛ مشخصاً این رفتار‌ها نشان می‌دهد وزارت خارجه آقای رئیسی ضعیف است که تن به این کار‌ها می‌دهد مردم هم با مشاهده این رفتار‌ها می‌گویند این پروتکل‌ها درست نبوده است درصورتی که این‌ها با توافق انجام شده است و نشان می‌دهد وزارت خارجه ضعیف عمل کرده است. علی‌ایحال ایشان نباید این فضا را به گونه‌ای پیش ببرد که به ایشان اطلاعات دروغ و غلط بدهند و وقتی هم ثابت می‌شود باید جدی برخورد کنند و ادامه پیدا نکند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین