کد خبر: ۷۵۰۷۶۰
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵

دعوت رسمی امیر قطر از رئیسی

معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در دیدار با رئیس جمهور کشورمان دعوت رسمی امیر قطر از سیدابراهیم رئیسی برای شرکت در اجلاس سران کشور‌های صادر کننده گاز را تقدیم کرد.
دعوت رسمی امیر قطر از رئیسی
آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی روز پنج شنبه در دیدار «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر با اشاره به اهمیت همکاری‌های منطقه‌ای، گفت: تعمیق روابط و هم افزایی بیشتر کشور‌های همسایه می‌تواند امنیت ساز باشد.

رئیسی با تاکید بر اهمیت سازوکار‌های چندجانبه در تامین امنیت، به خصوص در حوزه انرژی، تصریح کرد: لازم است هماهنگی و هم افزایی در سیاست‌های انرژی کشور‌های تولید کننده، حفظ و تقویت شود.

رئیسی اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره جدید را توسعه و تعمیق روابط و همکاری با کشور‌های منطقه و همسایه دانست و تاکید کرد: تهران همکاری‌های منطقه‌ای را به نفع صلح، امنیت و پیشرفت ملت‌های منطقه می‌داند و از آن استقبال می‌کند.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های همکاری تهران - دوحه در بخش‌های مختلف سیاسی اقتصادی و فرهنگی گفت: آمادگی داریم تمام زمینه‌های توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای را به نفع دو ملت فعال سازیم.

رئیسی با بیان اینکه حضور بیگانگان در غرب آسیا ناامنی و نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد، اظهارداشت: بیگانگان به هویت و شخصیت ملت‌ها و دولت‌های منطقه احترام قائل نیستند و تصور می‌کنند که کدخدای دنیا هستند در حالیکه آن‌ها باید روحیه استکباری و خودبرتربینی را کنار گذاشته و هویت و فرهنگ ملت‌ها را به رسمیت بشناسند.

رئیسی اظهارداشت: ملت ایران همواره بر مواضع اصولی خود تاکید کرده و بدون توجه به خواست دشمنان با قوت مسیر پیشرفت را طی می‌کند، به نحوی که آمریکایی‌ها رسما اعلام کردند که فشار حداکثری آن‌ها نتیجه‌ای نداشته است.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار پس از بیان دعوت رسمی امیر قطر از آیت الله رئیسی برای شرکت در اجلاس سران کشور‌های صادر کننده گاز، اظهارداشت: قطر مصمم است تمام تلاش خود را برای افزایش سطح روابط با جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی بکار گیرد و امیر قطر شخصا روند توسعه روابط بین دو کشور را پیگیری می‌کند.

وزیر خارجه قطر خاطرنشان کرد: قطر نیز در مورد اینکه حضور نیرو‌های خارجی در منطقه آثار منفی دارد با ایران هم نظر است و معتقدیم کشور‌های منطقه باید با اتکا به همکاری‌های منطقه‌ای مسیر صلح و پیشرفت را در پیش بگیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین