کد خبر: ۷۵۰۸۰۷
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹

برادر نماینده شیراز هم پست گرفت!

رفته رفته موسم انتصابات فامیلی به استان فارس هم می‌رسد و در تازه‌ترین رخداد برادر ۲۸ ساله یکی از نمایندگان شیراز و زرقان در مجلس به عنوان سرپرست اداره‌کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری فارس منصوب شده است. گفته می‌شود او تاکنون هیچ سابقه مدیریتی در رزومه خود ندارد.
برادر نماینده شیراز هم پست گرفت!
آفتاب‌‌نیوز :

اگرچه انتصابات فامیلی در دولت و مجلس گذشته نیز مسبوق به سابقه است و پست‌های کلیدی در بدنه استانداری به نزدیکان نمایندگان مجلس واگذار شده، اما انتصاب کنونی با توجه به فضای سیاسی و انتقادی از دولت سیزدهم در پی برخی انتصابات فامیلی جای تأمل دارد.

به هیچ وجه زیر بار فشار جناح‌های سیاسی نمی‌روم

از طرفی دیگر این انتصاب واکنش‌های همکاران و نماینده‌های فعلی مجلس و جناح اصولگرا هم بر انگیخته است، اما با این حال استاندار فارس معتقد است در این انتصاب هیچگونه سهم خواهی و فشاری وجود نداشته است و وی با در نظر گرفتن تمام صلاحیت‌ها و شایستگی برادر نماینده شیراز و زرقان را به عنوان سرپرست اداره‌کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری فارس برگزیده است.

محمد هادی ایمانیه درباره با انتصاب سرپرست اداره کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری می‌گوید: ذکر این نکته ضروری است که انتصاب آقای نجابت هیچ ارتباطی با برادر وی که نماینده شیراز و زرقان است ندارد.

وی ادامه داد: آقای نجابت نماینده شیراز و زرقان و پدرشان هیچ گونه فشاری مبنی بر انتصاب در سمت سرپرست اداره کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری فارس به مجموعه استانداری وارد نکردند و از این انتصاب نیز ناراحت هستند.

استاندار فارس با اشاره به این که درباره انتصابات به هیچ وجه زیر بار فشار جناح‌های سیاسی نمی‌روم، ادامه می‌دهد: طبیعی است که جناح‌های سیاسی در رابطه با انتصابات افراد فشار‌هایی را به بنده وارد کنند، اما تا زمانی که در انتخاب افراد و مدیران به نتیجه مطلوبی نرسم انتصابی انجام نخواهد شد.

ایمانیه می‌افزاید: بسیاری از انتصابات با تصمیم شخصی و بعضی با نظر مشورتی انجام می‌شود.

استاندار فارس خاطر نشان می‌کند: برای انتصاب افراد تا زمانی که پس از بررسی کامل و آوردن دلیل و برهان کامل از صلاحیت فرد مطمعن نشوم و حضورش را مایه توسعه و خیر استان ندانم حکم فردی را امضا نخواهم کرد.

انتصابات فامیلی از گذشته تاکنون وجود داشته است

در ادامه پاک فطرت رئیس مجمع نمایندگان فارس هم می‌گوید: نمایندگان باید در مرحله نخست به رفتار پیامبر اکرم و توجه داشته باشند و مردم را در نظر بگیرند.

علی رضا پاک فطرت می‌افزاید: این که نمایندگان همواره بر منبر شعار حمایت از مردم را سر دهند، اما در عمل رفتار عکس را انجام دهند باعث بی اعتمادی بیشتر مردم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه انتصابات فامیلی همواره از گذشته تاکنون وجود داشته است می‌افزاید:، اما از دولتی که همواره با شعار عدالت روی کار آمده و در هر جمله مسئولان یک کلمه عدالت به کار می‌رود انتظار می‌رود به عدالت توجه ویژه‌ای داشته باشد.

مدیران بر اساس رابطه رفاقتی و فامیلی منصوب می‌شوند

رئیس مجمع نمایندگان ادامه می‌دهد: متاسفانه به نظر می‌رسد مسئولان در شرایط فعلی با کنار گذاشتن شایسته سالاری مدیران را بر اساس رفاقت، رابطه، اقوام و گروه‌های اقدام منصوب می‌کنند.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه متاسفانه این اقدامات ره به جایی نمی‌برد و سبب می‌شود کشور از پیشرفت باز بماند، بیان می‌کند: متاسفانه این اقدام سبب می‌شود که در جا بزنیم و از توسعه و پیشرفت باز بمانیم.

رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه مجلس هم یک معیار و شاخص مناسبی برای انتخاب مدیران ندارد خاطر نشان می‌کند: در حال حاضر نیاز است تا دولت یک لایحه‌ای را برای انتخاب مدیران به مجلس ارسال کند تا بتوانیم بر اساس آن مدیران را برگزینیم.

پاک فطرت با اشاره به اینکه لابی کردن و مجبورکردن دیگر افراد برای دریافت پست‌های مدیریتی به هیچ وجه زیبنده استان نیست، می‌گوید: قطعا افراد با پوشیدن کت و شلوار و پیراهن دیپلمات و یقه گرد مدیر نمی‌شوند و این در حالی است که افراد نخبه، دست پاک، شجاع و متخصص باید بر صندلی مدیریت‌ها تکیه بزنند.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه در شرایط فعلی شایسته سالاری باید سر لوحه انتصاب‌های مسئولان باشد، ادامه می‌دهد: ذکر این نکته ضروری است که هر فردی با شعار گرفتن دزد و مبارزه با فساد روی کار آمد در ادامه عکس این اتفاق رخ می‌دهد.

رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه باید به افرادی که شعار مدیریت در اتاق شیشه‌ای را دارند شک کرد، می‌گوید: اگر فردی قصد خدمت صادقانه داشته باشد دیگر نیازی به شعار ندارد.

استاندار بدون سفارش افراد مدیران را انتخاب کند

پاک فطرت با بیان اینکه معتقدم که آقای ایمانیه فردی عادل است، بیان می‌کند: همواره از استاندار فارس انتظار داریم که با کنار گذاشتن سفارش‌ها و با در نظر گرفتن شایسته سالاری افراد اصلح و شایسته را برای کرسی‌های مدیریتی استان انتخاب کند.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه انتخاب استاندار در انتخاب مدیران بد نبوده است، تصریح می‌کند:، اما آقای ایمانیه یکی دو نفر از مدیران را درست و مناسب انتخاب نکرده است.

به گفته وی از استاندار فارس انتظار داریم که دقت لازم را در انتخاب مدیران استان به کار گیرد و بدون این که تحت فشار فردی قرار بگیرد مدیران را منصوب کند.

مدیران دولت سیزدهم از توانمندی‌های لازم برخوردار نیستند

علی اکبری نماینده سابق شیراز در مجلس هم با بیان اینکه نمایندگان قبل از انتخابات بر موضوعاتی مانند شایسته سالاری و توجه به تمام سلائق تاکید داشتند، می‌گوید:، اما در حال حاضر موضوع شایسته سالاری به هیچ وجه مطرح نیست و مسئولان همواره مدیران را بر اساس خویشاوند سالاری و روابط فامیلی عزل و نصب می‌کنند.

علی اکبری با اشاره به اینکه متاسفانه مدیرانی که در دولت سیزدهم منصوب می‌شوند از تواننمدی‌های لازم برخوردار نیستند تا بتوانند مشکلاتی را حل کنند ادامه داد: قطعا مدیران فعلی منافع استان و کشور را در نظر نمی‌گیرند.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه انتصاب افراد بر اساس رابطه فامیلی و. بیانگر یک نوع بد اخلاقی است می‌گوید: امیدواریم دولت نسبت به این موضوع یک اهتمام ویژه‌ای داشته باشد و افراد شایسته را در مناصب مختلف به کار گیرد. منزوی شدن بسیاری از سرمایه‌های اجتماعی از برخورد‌های سلیقه‌ای نشات می‌گیرد.

اکبری با اشاره به اینکه متاسفانه در حال حاضر جامعه در یک بلاتکلیفی قرار گرفته است، خاطر نشان می‌کند: در شرایط فعلی برخی از مسئولان همواره به فکر منافع شخصی هستند.

شاهد خلف وعده نمایندگان هستیم

نماینده سابق شیراز با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد خلف وعده نمایندگان دور یازدهم هستیم، می‌افزاید: متاسفانه شکاف بی اعتمادی همواره در حال گسترده شدن است و این در حالی است که هر چه به جلو‌تر می‌رویم این موضوع در حال عمیق شدن است.

نماینده سابق شیراز با اشاره به اینکه با توجه به دشمنان کشور فاصله گرفتن مردم از حاکمیت یک خطر بسیار بزرگ به شمار می‌رود می‌گوید: وجود محدودیت‌ها در انتخابات گذشته سبب شد تا عده‌ای از افراد به جای اینکه انتخاب شوند با حداقل آرا انتصاب شدند و توانستند به مناصب تصمیم گیری راه پیدا کنند.

به گفته اکبری بزرگترین پیامد عزل و نصب‌ها بر اساس فامیل و خویشاوند سالاری، گسست اجتماعی و عمیق شدن شکاف بی اعتمادی میان مردم و مسئولان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین