کد خبر: ۷۵۰۸۲۷
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
خطیب جمعه تهران گفته که تمامی اهداف سفر رئیسی به روسیه تحقق یافته

خاتمی: تمام تحریم‌ها باید لغو شوند/ در روسیه، رئیسی را تشویق کردند/ شرط رابطه ایران با آمریکا

خطیب نماز جمعه تهران گفت: آنچه درباره جنایت‌ها علیه مردم یمن مایه تاسف است، این است که سازمان‌‌های حقوق بشری و سازمان همکاری اسلامی خفقان گرفته‌اند و در برابر این‌همه آدم‌کشی و مظلوم‌کشی حرف نمی‌زنند.
خاتمی: تمام تحریم‌ها باید لغو شوند/ در روسیه، رئیسی را تشویق کردند/ شرط رابطه ایران با آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، امروز در خطبه‌های اول نماز جمعه که در مصلای امام خمینی (ره) اقامه شد، در ادامه سلسله مباحث سبک زندگی اظهار داشت: آیین‌نامه زندگی خدایی در قرآن کریم و در آیه ۲۴ سوره انفال آمده است که بر اساس آن، هر آنچه را که خدا و پیامبر اکرم (ص) دستور داده‌اند، باید عمل شود.

وی ادامه داد: رسالت دین فقط آبادی آخرت نیست، بلکه دین به دنبال آبادی دنیا و آخرت است؛ کسانی که بخاطر دنیا، آخرت را فراموش می‌کنند و کسانی که بخاطر آخرت، دنیای خود را فراموش می‌کنند، هیچکدام مطلوب دین نیستند.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: این نقطه، مقابل تفکرات انحرافی سکولاریزم مذهبی است که می‌گویند کار دین، فقط آبادی آخرت است و دنیا را به اهل دنیا بسپارید.

خاتمی با اشاره به خداباوری و عمل صالح به عنوان ستون فقرات تفکر دینی گفت: باید ایمان‌مدار باشیم، نه ایمان‌شعار. حیات واقعی در سایه دین و عمل به دستورات خداوند و پیامبر (ص) است و آن‌هایی که این زندگی را ندارند، زندگی حیوانی دارند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت مسئله «جهاد تبیین» مورد تاکید رهبر انقلاب و روشنگری و نشان دادن راه و چاه به جامعه، اظهار داشت: جهاد شامل عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی می‌شود و همه این‌ها مورد تاکید قرآن کریم است.

* عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا، حق‌الناس است

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه و در خطبه‌های دوم نماز، با تبریک فرا رسیدن ماه رجب، بر لزوم قدرشناسی فرصت‌های این ماه و بهره گر فتن از آن تاکید کرد.

خاتمی همچنین با تبریک ششمین صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی، اظهار داشت: امیدواریم جوانان ما در همه عرصه‌ها بدرخشند.

وی همچنین ارتحال آیت‌الله گرایلی از علمای حوزه علمیه خراسان را به شاگردان وی و حوزه‌های علمیه تسلیت گفت.

امام جمعه موقت تهران در ادامه، با بیان اینکه موج ششم کرونا بسیار سریع گسترش می‌یابد، خاطرنشان کرد: ما اخیرا به روزی ۷۰۰ مبتلا رسیدیم و دیگر شهر قرمز و نارنجی نداشتیم،، اما دوباره شهر‌های قرمز و نارنجی زیاد شده است؛ آنچه انتظار می‌رود رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شامل واکسن زدن، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن واکسن در سه دوز است.

خاتمی تصریح کرد: همه بدانیم که این مسئله حق‌الناس است؛ کسی که ماسک نمی‌زند، فکر نکند شجاع است! این حق‌الناس است که در اجتماعات ماسک نزنیم و دیگران را آلوده کنیم.

وی خطاب به مردم تاکید کرد: این مدت باقیمانده را رعایت کنیم تا به زودی خبر خوش ریشه‌کنی این ویروس را بشنویم.

* فاجعه انسانی در یمن/ مجامع جهانی به تنها چیزی که فکر نمی‌کنند، حقوق بشر است

امام جمعه موقت تهران در ادامه، به وضعیت کشور یمن اشاره کرد و اظهار داشت: در یمن فاجعه انسانی در حال وقوع است و ائتلاف عبری عربی مدام یمن را می‌زنند و اخیرا ۶۰ نفر از زنان و کودکان به شهادت رسیدند و صد‌ها نفر مجروح شدند و اینترنتشان را هم قطع کردند تا فریاد مظلومیت یمن به جهان مخابره نشود.

خاتمی تصریح کرد: آنچه مایه تاسف است، این است که سازمان‌های حقوق بشری و سازمان همکاری اسلامی خفقان گرفته‌اند و در برابر این‌همه آدم‌کشی و مظلوم‌کشی حرف نمی‌زنند. انصارالله را که از خودش دفاع می‌کند، محکوم کرده‌اند و ظالمان و متجاوزان را محکوم نمی‌کنند؛ این است حقوق بشر شما؟! بشریت باید به فکر مجامع حقوق بشری دیگری باشد؛ مجامع فعلی به تنها چیزی که فکر نمی‌کنند، حقوق بشر است.

خاتمی خاطرنشان کرد: آنچه مایه افتخار است، مقاومت این مردم است؛ عربستان می‌خواست دو هفته‌ای یمن را بگیرد،، اما نزدیک ۸ سال است که با مقاومت دشمن را عقب زده‌اند و این ملت شایسته تکریم و احترام است.

وی همچنین به راهپیمایی امروز نمازگزاران پس از اقامه نماز اشاره کرد و گفت: راهپیمایی امروز شما راهپیمایی همدلی و حرکت خداپسند و دشمن‌ستیز است.

* لزوم شکران نعمت انقلاب/ تمام تحریم‌ها باید لغو شود

امام جمعه موقت تهران، همچنین با اشاره به چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: دهه فجر از مصادیق ایام‌الله است؛ یعنی روز‌هایی که خداوند نعمت ویژه‌ای به مردم داده است و جز با عنایت خداوند، این انقلاب پیروز نمی‌شد. تمام دنیا اعم از آمریکا و شوروی و اروپایی‌ها پشت سر شاه بودند،، اما مرگ بر شاه گفتن‌های شما مردم باعث شد که شاه برود. شکر نعمت انقلاب، حضور همیشگی مردم در صحنه است؛ در دفاع مقدس، کار اصلی را شما مردم انجام دادند و حضور در تمام انتخابات‌های گذشته و راهپیمایی‌ها هم مصداق این شکران نعمت بوده است.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: مهمتر از این‌ها، تداوم انقلاب است؛ رهبر انقلاب اخیرا در دیدار تصویری با مردم قم، بر مسئله غیرت دینی تاکید کردند. عده‌ای القاء می‌کنند که این به معنای خشونت و بی‌تدبیری است، در حالی که غیرت دینی تبلور عقلانیت و خردورزی است و در بزنگاه‌ها انقلاب را نجات داده است. رهبر انقلاب همچنین فرمودند دشمن به دنبال حساسیت‌زدایی از مردم و متدینین است؛ از جمله به دنبال زدن حکومت دینی هستند و می‌گویند سکولاریزم چیز بدی نیست. همچنین، تسلیم نشدن در برابر دشمن را که از اصول انقلاب است، زیر سوال می‌برند.

وی به مذاکرات لغو تحریم‌ها هم اشاره کرد و گفت: آمریکا در پی غارتگری است، نه مذاکره؛ آمریکا خواب و خیال غارتگری قبل از انقلاب را دارد و این خواب هرگز تعبیر نشده و نخواهد شد. آمریکا در طول این ۴۳ سال هرچه توانست بر علیه این انقلاب توطئه کرد و اگر هم توطئه‌ای نکرده، چون نتوانسته، نه اینکه نخواسته است.  آن‌ها مدام بر تحریم‌ها افزوده‌اند، خط رهبری در این حوزه روشن است؛ باید تمام تحریم‌ها اعم از هسته‌ای و حقوق بشری و ... به طور کامل و دائم لغو شود.

* درباره سفر پرفایده رئیس جمهور به روسیه، بی‌مهری شد

خطیب نماز جمعه تهران همچنین به سفر اخیر رئیس جمهور به روسیه اشاره کرد و اظهار داشت: سفر رئیس جمهور به روسیه از سفر‌های کلیدی است؛ اما درباره این سفر پرفایده بی‌مهری شد. ۱۷ یا ۱۸ هدف در این سفر داشتند که به تمام آن‌ها رسیدند.

خاتمی گفت: قانون اساسی می‌گوید با تمام دنیا می‌توانیم بر اساس منافع متقابل ارتباط داشته باشیم و با رژیم صهیونیستی هیچ گاه ارتباط نخواهیم داشت و با آمریکا هم تا زمانی که آدم نشده، رابطه نخواهیم داشت. کسانی که می‌گویند ما با دنیا رابطه نداریم، گویا تمام دنیا را آمریکا می‌دانند!   اولویت سیاست خارجی ما همسایگان هستند؛ ما ۱۵ همسایه با ظرفیت‌های فراوان داریم که می‌توانیم با ارتباط قانونی و عادلانه، مشکلاتمان را حل کنیم. نکه می‌گویند رئیس جمهورمان را به درستی تحویل نگرفتند، حرف درستی نیست؛ مجلس دوما در این ایام تعطیل بود، اما به گفته مسئولان آن، پای سخنرانی آیت‌الله رئیسی در دوما بیش از ۴۰۰ نفر آمدند و دائما ایشان را تشویق کردند و در عرصه‌های دیگر هم احترام ایشان را نگه داشتند.

امام جمعه موقت تهران گفت: آفرین بر این رئیس جمهور مردمی، بانشاط و انقلابی که از کرملین به کرمان می‌رود و به مناطق محروم و سیل‌زده سرکشی می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین