کد خبر: ۷۵۰۸۶
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۸
مرتضی حاجی:

قضاوت در مورد ختم اصلاحات را به مردم بسپارید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مرتضی حاجی، مدیر عامل بنیاد باران با اشاره به برخی اظهارنظرهای جریان اصولگرا مبنی بر خاتمه یافتن اصلاح‌طلبی و اصلاحات در کشور، گفت: «اگر کار اصلاحات تمام شده، چرا این‌قدر قلم به‌دستان و صاحبان تریبون‌های اصولگرا، نگران هستند و سعی دارند ختم اصلاحات را اعلام کنند؟»

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در این باره اضافه کرد: «ذکر نام اصلاحات در حالی‌که به عقیده آقایان پرونده آن خاتمه یافته چه ضرورتی دارد و اگر معتقدند ملت گرایشی به اصلاحات و یاران خاتمی ندارند، این همه پرونده‌سازی‌های جدید برای اصلاحات برای چیست؟» 

وزیر آموزش و پرورش دولت هشتم در ادامه اظهار داشت: «آنچه در مسیر منتهی به انتخابات 24 اسفند 86 به وقوع پیوست، به همگان نشان داد، که جریان مقابل اصلاحات درک بسیاری غلطی از اصلاحات دارد و محافظه‌کاران به آنچه به زبان می‌آورند معتقد نبوده و باور ندارند».

حاجی ادامه داد:‌ «مرور نتیجه انتخابات مجلس هشتم شورای اسلامی نشان می‌دهد آنجا که اصلاح‌طلبان کاندیدا داشتند و رقابت به طور واقعی وجود داشت، اصلاحات توانست اکثریت آرا را به خود اختصاص دهد».

وی افزود: «در حالی‌که همه شرایط انتخابات به نفع جریان اصولگرا و به ضرر مجموعه اصلاح‌طلبان و یاران خاتمی بود و تنها کمتر از 100 داوطلب اصلاح‌طلب نمایندگی مجلس توانستند به این عرصه وارد شوند؛‌ اما دیدیم که بیش از 50 نفر از کاندیداهای اصلاحات در سراسر کشور رأی آوردند و وارد مجلس هشتم شدند».

وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات در ادامه تاکید کرد: «قضاوت درباره تداوم یا ختم اصلاحات را به عهده خود مردم باید گذاشت و مردم خود به خوبی نشان داده و نشان خواهند داد که گرایش ذهنی و درونی‌شان به چه سمت و گروهی است».

وی افزود: «مردم ثابت کرده‌اند درصورتی که انتخابات در فضای متعادل و شرایطی عادلانه و رقابتی برگزار شود، اصلاحات خواست اصلی آنهاست».

حاجی تصریح کرد: «القای اینکه پرونده اصلاحات بسته شده، خاصیتی نخواهد داشت؛‌ چرا که بدون شک اصلاحات یک پروسه‌ است نه یک پروژه».

وی ادامه داد: «فرآیند اصلاح‌طلبی اگرچه ممکن است به دلیل سنگ‌اندازی‌های طبیعی باشد که در مسیرش صورت‌ می‌گیرد اما بی‌تردید، اصلاحات به خواست خدا و همت مردم به مسیر خود ادامه خواهد داد».

حاجی در پایان گفت: «اتکای اصلاحات به ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های حضرت امام‌‌(ره) است و سنگ‌اندازی‌ها هرچند که ممکن است گهگاه حرکت اصلاحات را کند سازد اما ملت در این مسیر از حرکت نخواهد ایستاد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۱
0
0
بهتر بود پاراگراف آخر اينجوري مي بود :
حاجی در پایان گفت: «ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های حضرت امام‌‌(ره) هرچند که ممکن است گهگاه حرکت اصلاحات را کند سازد اما ما بالاخره ظاهر سازيمونو كه بايد بكنيم!».
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین