کد خبر: ۷۵۰۸۶۵
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸

تروئیکای اروپایی: در حال رسیدن به مراحل نهایی در مذاکرات وین هستیم

نمایندگان سه کشور اروپایی در مذاکرات وین عنوان کردند که گفت‌وگوها در حال رسیدن به مراحل نهایی و نیازمند تصمیمات سیاسی است.
تروئیکای اروپایی: در حال رسیدن به مراحل نهایی در مذاکرات وین هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

دیپلمات های انگلیس، فرانسه و آلمان جمعه شب با صدور بیانیه‌ای مشترک که در اختیار خبرنگاران قرار گرفت عنوان کردند: ژانویه فشرده ترین دوره این مذاکرات تا به امروز بوده است. همه می دانند که در حال رسیدن به مرحله نهایی هستیم که نیاز به تصمیم گیری های سیاسی دارد. بنابراین، مذاکره‌کنندگان برای مشورت به پایتخت‌ها بازمی‌گردند.

پیشتر یک منبع آگاه اعلام کرد که بر اساس تفاهم صورت‌گرفته میان هیأت‌های مذاکره‌کننده در وین، دور هشتم گفت‌وگوها به مدت حدود یک هفته تنفس خواهد داشت. بر این اساس، هیأت‌های مذاکره‌کننده فردا برای رایزنی و مشورت، به پایتخت‌ها بازخواهند گشت.

انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین هم پیشتر با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: هشتمین دور مذاکرات وین که از ۲۷ دسامبر آغاز شد و یکی از طولانی ترین دور مذاکرات تاکنون بوده است وارد یک دوره استراحت شد.

وی افزود: شرکت کنندگان برای رایزنی و دریافت دستورالعمل‌ها به پایتخت باز می‌گردند. مورا تصریح کرد که اکنون تصمیمات سیاسی لازم است.

مذاکره کنندگان در روزهای گذشته سرگرم تکمیل پیش‌نویس متن توافق و تصمیم‌گیری در مورد برخی موضوعات اختلافی بوده‌اند. قریب به اتفاق هیات‌ها اذعان دارند که گفت‌وگوها به رغم پیچیدگی برخی مسائل رو به جلو و در مسیر پیشرفت است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین