کد خبر: ۷۵۰۸۸۲
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰
وزیر جهاد کشاورزی گفته است که نباید واردات برنج داشته باشیم

قرارداد جهاد کشاورزی و قرارگاه خاتم برای تولید برنج

وزیر جهاد کشاورزی از انعقاد قرارداد بین جهاد کشاورزی و قرارگاه سازندگی خاتم جهت افزایش تولید برنج خبر داد و افزود: پیش‌بینی ما هزینه ۳ میلیارد دلار یا مبلغی بیش از ۹۰ الی ۱۰۰ میلیارد تومان از محل تهاتر نفت برای این امر در ۵ سال است که در این سفر ۷۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.
قرارداد جهاد کشاورزی و قرارگاه خاتم برای تولید برنج
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سفر استانی به گیلان مبلغ هزار و ۶۳۷ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی استان گیلان مصوب شده است.

جواد ساداتی‌نژاد در جلسه شورای اداری شهرستان رودسر، گیلان را یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی ایران و از محور‌های امنیت غذایی کشور خواند و اظهار داشت: در حوزه توسعه کشاورزی، گیلان یکی از ۱۰ استان برگزیده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بررسی مشکلات کشاورزان در این سفر و با بیان اینکه مشکلات مربوط به کشت کیوی حل شده و تا هفته آینده مشکلات برطرف شود تصریح کرد: مبلغ هزار و ۶۳۷ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی استان گیلان مصوب شده است.

وی به سفر وزیر امور خارجه به کشور هند اشاره کرد و با بیان اینکه بنده نیز در این سفر حضور می‌یابم تا کارگروهی برای بررسی محصولات با خاک و بی‌خاک تشکیل شود گفت: یکی از موضوعات مهم وزارت جهاد کشاورزی دولت سیزدهم خودکفایی در محصول برنج است. با توجه به ظرفیت کشور در تولید برنج نباید واردات برنج داشته باشیم، اما سالانه یک میلیون تن برنج به کشور وارد می‌شود از این رو با برنامه‌ای که در سه استان شمالی داریم سعی داریم با افزایش دوره کشت مقدار مورد نیاز کشور را تولید کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی از انعقاد قرارداد بین جهاد کشاورزی و قرارگاه سازندگی خاتم جهت افزایش تولید برنج خبر داد و افزود: پیش‌بینی ما هزینه ۳ میلیارد دلار یا مبلغی بیش از ۹۰ الی ۱۰۰ میلیارد تومان از محل تهاتر نفت برای این امر در ۵ سال است که در این سفر ۷۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است. در این سفر ۳۱۵ میلیارد تومان برای استخر‌های ذخیره آب، شبکه‌های آبیاری زهکشی و بهسازی آب بندان‌ها، ۷۵ میلیارد برای نوسازی باغات چای و ۱۰ میلیارد تومان برای راه‌اندازی ایستگاه تحقیقاتی تولید کیوی و فندق اختصاص یافته است.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه ۱۵ میلیارد تومان برای تجهیز ۳ پست قرنطینه در این سفر در نظر گرفته شد گفت: ۳۰ میلیارد تومان حفظ و نگهداری جنگل، ۵۰ میلیارد تومان برای تجهیز مزارع ماهی، در بخش مبارزه با آفات مرکبات ۲ میلیارد تومان و ۱۰ میلیارد تومان جهت تجهیز یگان حفاظت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در این سفر استانی جهت توسعه باغات مرکبات ۵۰ میلیارد تومان، برای ساخت دو ایستگاه پمپاژ در مناطق مختلف استان ۱۵۰ میلیارد تومان، برای زیرساخت‌های حوزه کشاورزی در شهرک‌های کشاورزی ۴۰ میلیارد تومان و برای آبخیزداری استان ۴۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین